miercuri, 19 septembrie 2012

Pareri despre filtru de aer sport


 



Pareri despre filtru de aer sport
Nu iti creste cu nimic puterea motorului(in cazul in care nu ai vreo 300 de cp si folosesti un kit de admisie complet care sare de cateva sute multe de euro si in acest caz castigul fiind mic undeva la 5-10cp maxim),e un mit si un tertip folosit pentru a vinde aceste filtre,ele nu fac nimic altceva decat permite sa intre mai mult aer in amestecul carburant-aer,se simte o usoara urcare mai rapida in turatii si cam atat,si scoate un sunet de aspirator la acceleratie motorul,in rest e chiar daunator deoarece intra mai mult aer in motor si implicit mai mult praf ,el se depune pe internele motorului si este coroziv,si mai ales daca ai debimetru pe masina il va da peste cap,stiu mai multe persoane care au schimbat unu sau doua debimetre de aer pana au realizat ca era devina filtru nu debimetrele.
Daca ai o masina modificata ai nevoie de filtru sport cu admisie sport(creste consumul cu 0,5-1litru %), altfel nu prea isi are rostul!

Filtru sport nu iti da CP, poate cu o evacuare  cap coada si admisie sport sa obti 6-7 CP!
Admisia sport iti da putin cuplu in ture mai mici!
Filtrul de aer sport este mai bun decat cel normal pentru ca permite absortia unui volum mai mare de aer catre motor, mai usor si intr-un timp mai scurt. Sunt destule lucruri de care trebuie sa se tina cont la montarea unui astfel de filtru cum ar fi pozitionarea intr-o zona cat mai ventilata si ferita de caldura degajata de motor pentru ca in acea zona aerul contine mai putin oxigen si arderea nu s-ar mai face corespunzator sau montarea unor conducte cat mai scurte si lipsite de coturi care pot crea varteje sau goluri de aer. Daca iti montezi un filtru sport si ai o absortie mai mare si mai rapida a aerului automat trebuie sa-ti schimbi si evacuarea (esapamentul) cu una care sa permita eliminarea gazelor arse la fel de rapid.

1) Nu sint de acord cu nici un sistem de tras aerul gen con care inlocuieste cutia filtrului de aer cu ceva tubulatura si pune un con filtrant in fata lui. Cutia filtrului de aer protejeaza aerul de temperaturile ridicate de la motor. Apoi MAF este reglat pt un anumit traiect al aerului, si nu poti si ii schimbi traiectul si sa speri ca inca functioneaza bine.

2) si la mine in sat este praf peste tot. si toate strazile sint sapate etc. Uleiul se va murdari cu praf si va astupa totul. Ce intra in motor fara sa fie filtrat va fi ultrafin (in jur de PM 2.5 adica 2.5 micrometri in diametru - iar aici ma refer la filtrul meu de burete) si ars si doar citeva zile pt ca particulele mai mari se depoziteaza si ele si acopera porii, furnizind filtrare si mai buna.

Am avut K&N panel vreo 4 ani, am renuntat anul asta la el pt ca am pus un conic, aceeasi firma. In afara de faptul ca pedala de acceleratie e ceva mai prompta si urca mai rapid in ture, nu am observat nimic deosebit... nici consum mai scazut sau mai crescut, nici putere marita, nici mizerie in admisie... un alt avantaj ar fi ca se da jos, se curata si se pune la loc (dupa 2-3 zile, pt ca se lasa sa se usuce singur, bumbacul se strange daca e pus la surse de caldura). Daca e panel, e simplu la curatare se pune in locul lui un filtru obisnuit. Daca e conic... e mai complicat... ori un alt conic provizoriu, ori 2-3 zile nu se circula cu masina.Ce am observat la conic, fata de panel, este ca in ture mai mari are un sunet demential, de muscle car. In plus, am si tubulatura de admisie din inox, poate fi si asta de vina pt sunet.
Ca dezavantaj, la conic, este faptul ca trebuie pusa/facuta tubulatura si prinderi + izolatie termica, sa nu traga aer cald. Asta include o cutie sau un perete intre filtru si motor, si material termoizolant, sa nu se incinga tubulatura si cutia.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu