1. Plecarea de pe loc si cum sa Nu strici ambreiajul.
Doar ridici ambreiajul si s-a pus in miscare nu dieselul, NU?. Asa se strica cel mai des ambreiajul. Fii barbat si calca si tu
pedala aia din dreapta cand vrei sa pleci de pe loc daca nu vrei sa dai
de la 800 de euro in sus pe kit-ul de ambreiaj.
2. Schimbatul treptelor de vizita si cum sa Nu strici turbina.
90% din posesorii de diesel cu care am mers schimba treapta pana in 2000
rpm … adica nici nu intra bine pe turbina ca hop ii da treapta a 5-a si
merge la 1200 rpm cu 60 de km la ora.
Asa se strica turbina cel mai des. In primul rand turbina aia este facuta sa
optimizeze amestecul aer / combustibil … adica daca te folosesti de ea
in loc sa schimbi viteza inainte de a intra in functiune, draga
economule, un amestec mai eficient adica o ardere mai eficienta … adica
consum mai mic. Adica calca si tu pedala aia pana in 3000 rpm si o sa
vezi ca turbina tine mai mult si consumul scade. Nu zice nimeni sa o
calci ca un cioban dar fara turbina … motorul nu functioneaza in
parametri normali si nu dezvolta puterea scrisa in carte. Este ca si
cum nu folosesti deloc potentialul masinii.
Apoi … cand ajungi acasa, daca ai mers mai grabit si ai forjat putin
motorul, este ok sa lasi masina pornita putin pe loc – pana intr-un
minut – sa lasi turbina sa se raceasca.
3. Intretinere si cum sa Nu strici motorul.
Este bine de stiut ca toate motoarele Turbo Diesel au consum de ulei …
unele mai mic altele mai mare si din cand in cand verifica
nivelul uleiului si nu te baza numai pe senzori pentru ca aia au si ei
momentele lor proaste.
Are motanu' bemveu? Are! Hai, sa-ti traiasca! Ambele, misto poza.
RăspundețiȘtergere