Filtrul de aer este o
piesa extrem de importanta a unei masini, pentru ca prin intermediul sau
motorul respira. Toate filtrele de aer au acelasi scop: curatarea aerului
inainte ca acesta sa ajunga in galeria de admisie si in motor.
Ce rol are un filtru de aer?
De obicei, filtrele de aer
pentru masini sunt dintr-un material precum cartonul, fibros sau chiar textil
sau din burete. Indiferent de materialul din care este facut, scopul unui
filtru este acela de a nu lasa particule mai mari de cativa microni sa intre
odata cu aerul in motor. De obicei, filtrele de aer sunt din clasicul material
care seamana cu un carton, dar care este insa poros pentru a lasa aerul sa
patrunda prin el. In plus, materialul este montat in rama sau suport in zig-zag
pentru a crea o suprafata cat mai mare de absorbtie.
Filtrul de aer este
necesar sau optional?
Tehnic vorbind, un motor ar prefera
sa nu traga aer printr-un filtru. Si asta pentru ca e ca si cum ai trage aer in
piept cu o perna pe fata, adica iti va fi mai greu. Un motor ar fi mai
"usurat" daca nu ar avea piedica unui filtru de aer atunci cand respira,
insa riscurile sunt destul de mari. Orice particula de praf sau alte
gunoaie pot intra in motor, pot uza pistoanele prematur, pot infunda
catalizatorul, etc. Adica lipsa unui filtru de aer care costa infim poate duce
la niste cheltuieli uriase.
Mai exista cazuri izolate in care soferii aleg
sa mearga fara filtrul de aer, fie la curse, fie ca sa impresioneze lumea cu
sunetul motorului. Este mai palpitant, dar cu siguranta nu e sanatos deloc.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu