ABS = Anti-lock Bracking System, adica un sistem de franare care nu permite
blocarea rotilor, indiferent cat de puternica ar fi franarea.
Cel mai mare avantaj al sistemului ABS este acela ca masina isi
pastreaza capacitatea directoare a rotilor fata pe orice suprafata de
rulare, chiar si la cea mai violenta franare, deci soferul poate
interveni cu o schimbare de directie in cazul in care nu poate opri
masina pana la impactul iminent. La ora acesta, 99% dintre masinile noi
sunt prevazute cu acest sistem.
Controlul tractiunii sau ASR = permite pastrarea controlului directional al vehiculului atunci cand apasarea acceleratorului devine excesiva.
In situatia in care detecteaza diferente de viteza de rotire intre
rotile motrice, acesta poate fie sa intrerupa aprinderea pentru o
fractiune de secunda, fie sa reduca acceleratia la masinile dotate cu
acceleratie electronica drive by wire, fie pur si simplu sa franeze
respectiva roata.
Dezavantajul este acela ca atunci cand sintem pe o panta cu o suprafata
cu aderenta precara (zapada, noroi, iarba uda) si vrem sa o urcam in
forta, pentru a o depasi, sistemul trebuie decuplat, in caz contrar,
acesta intervenind de fiecare data in limitarea acceleratiei si, deci, a
puterii transmise rotilor motrice.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu