EGR ul limiteaza puterea maxima posibila a unui motor in anumite regimuri de functionare si nu imbunatateste cu nimic arderea asa cum gresit se considera de unii (continutul masic de oxigen per aspiratie e mai mic de cit cel care s-ar obtine fara EGR-e adevarat insa ca motoarele diesel oricum lucreaza cu un exces masic de oxigen si acest fapt se ia in calcul la proiectarea sistemului de EGR).
Deci un motor fara
EGR e un motor cu un potential de putere mai mare (reducerea EGR o fac
majoritatea map-urilor de memorie pentru tuning) dar mult mai poluant.
- sprayuri pt curatat reziduri de ardere.
Blocarea EGR-ului are influenta asupra consumului?
- consumul creste foarte putin pentru ca recircularea gazelor nu se mai face.
Cum obturezi EGR si de ce ?
- Aici as vrea sa raspund mai clar...
Detin un bmw e46 320d cu 136 cp. La inceput, dupa cumparare, un bun mecanic (Lewa), mi-a desfacut motorul de la A la Z, pentru curatare, verificare etc. si am descoperit ca EGR-ul era obturat, adica era bagata o bucata de tabla in conducta. (vezi poza)
Imediat dupa ce am scos tabla aceea, am strans cele 2 suruburi la loc si am plecat cu masina.... MERGEA GROAZNIC, nu tragea deloc, motorul parca era MORT.
Am obturat din nou conducta EGR si asa am sa o las for ever. Mentionez ca merg cu masina cam 20000 km pe an si nici o problema nu a aparut fiinca am EGR obturat.
Cum se face obturarea EGR ??? (BMW E46 320D)
Se desfac cele doua suruburi (la conducta principala EGR), dupa cum se vede in poza,
si se intruduce o saiba moarta (bucata de tabla, aluminiu, cupru, inox etc.) in forma celei din imaginea de mai jos, dupa care se strang suruburile la loc.
In momentul acesta este obturat EGR-ul.
aceeas problema am avut si eu tot la bmw e 46. acum merge f bine de cand l-am obturat
RăspundețiȘtergerefelicitari si sper sa nu mai aveti probleme :)
RăspundețiȘtergereOare dacă îl obturez chiar lângă galerie are ceva ? Adică pot apărea ceva probleme neprevăzute ? În mod normal este același lucru , are același efect dar vreau sa fiu sigur .
ȘtergereSalutare! Am si eu o problema. Am un e46 320d 136 cp care se tureaza f greu si scoate f mult fum. Mentionez ca daca scot furtunasul ce intra in supapa egr masina isi revine. Care sa fie cauza?
RăspundețiȘtergerein primul rand verificati ca furtunul sa nu fie spart,EGR este posibil sa fie blocat pe "circuit deschis"... CE INSEAMNA ASTA? ganditi-va la un robinet, daca e deschis gazul circula si deci este rears... in concluzie puterea scade...
Ștergerela fel si la chevrolet aveo am obturat conducta si acum masina functioneaza foarte bine
RăspundețiȘtergerefelicitari... sa mai verificati din cand in cand presiunea la furtun.... il tineti strans cu mana si cineva sa accelereze...
Ștergeream auzit si eu despre anularea egr, chiar nu apar proble la motor????????? mi_e putin teama sa nu se strice ceva..
RăspundețiȘtergerefolosesc EGR obturat de 2 ani. Nu am probleme, nu consuma ulei insa mi-a crescut consumul cu 400 ml la 100 km.
ȘtergereNu apar pb . Avantaj doar .....O galerie admisie mai curata și un motor mai puternic
Ștergeredar daca ati anulat egr va consuma ulei? va rog astept un raspuns
RăspundețiȘtergerenu consuma ulei, un diesel in mod normal si aici ma refer la e46, 320d consuma 200 ml la 10000 km.
RăspundețiȘtergere200ml/10000km? cred ca se evapaora nu-i consuma.
RăspundețiȘtergerenu stiu sa iti spun daca se evapora sau daca se consuma insa nu pierd mult... am patit-o de curand cu o pierdere de ulei la e46, 320d pe la capacul de la recipientul de ulei de la servo directie.... rezolvarea a fost inlocuirea garniturii...
RăspundețiȘtergereCe furtunas ai scos de la egr?
RăspundețiȘtergerenu am scos niciun furtun... vezi comentariile de mai sus
RăspundețiȘtergereMie nici nu`mi functioneaza EGR, din cauza ca furtunul de vacuum nu-si face treaba..o fi electrovalva defecta cred. Pot aparea efecte negative din aceasta cauza ?
RăspundețiȘtergereNu are ce sa afecteze, el preia o cantitate de gase arse din colectorul de emisie si il baga in colectorul de admisie - cantitatea de gaze reciclate este reglata de aceasta valva EGR...Teoretic EGR-ul trebuie sa ajute la reducerea poluarii mediului si marirea puterii motorului prin combinarea gazelor nearse cu aerul curat care va intra din nou in camera de ardere.Teoretic trebuie sa se creeze un amestec carburant uniform si care in urma exploziei trebuie sa arda complet si uniform cu un randament ridicat.Asta in teorie. Cel mai bun exemplu e asta : EGR e ca si cum ti-ai baga basinile inapoi in plamani ca sa puta mai putin pentru cei din jur... in rest NIMIC.
ȘtergereSi atunci cum sugerezi blocarea lui? E neaparat nevoie de aceasta tabla? Sau e ok daca doar scot furtunul de vacuum si-l blochez cu un surub. Stiu 100% ca valva fara acel furtun e mereu pe inchis, iar acel piston etanseaza foarte bine, m-am uitat cu furtunul din intercooler scos si nu misca deloc. Erori de asemenea nu primesc nici la scanare pe DIS/INPA, si nici in bord.
ȘtergereLa mine merge mai rau daca opresk egr
ȘtergereSalut sup caseta de directie se afla un furtunas de vacum...ce rol are bmw e39 530d
ȘtergerePoti pune o bila de rulment si poti introduce inapoi furtunul in egr. Deasemenea poti incerca cu tija unui burghiu. In toate cazurile, probabil ti se va aprinde "check engine" in bord si ti se va stoca eroare de EGR, deci solutia completa este anularea EGR ... daca incerci sa imi zici si mie ce iese... eu am dat BMW-ul
RăspundețiȘtergereAm pus un surub in capul furtunului de vacuum, odata cu asta am schimbat si toate furtunele de vacuum, sa stiu ca n-am nici o problema. EGR ramane mereu pe inchis dar inca n-am simtit vreo diferenta
RăspundețiȘtergereSalut aceasi problema am si eu la masina mea am un BMW 320d 1999 am curatat EGR si la montarea lui dupa curatire am observat ca nu functioneaza EGR miam dat seama ca nu merge vacumul si am incercat EGRcu un alt furtun le vacuum si am vazut ca defapt el ar merge dar celalalt furtun de vacuum nusi facea treaba an cancluzie poate sami spuna cineva ce asi putea sa fac ......
RăspundețiȘtergereAm si eu o problema la un bmw 320 136 cv e46 din 2000 nici mecanicul nui da de cap
RăspundețiȘtergeremasina un are problema la pornire sau la altceva numai k dupa un anumit timp de mers mai exact 20- 30
de minute pierde puterea adica un se mai accelereaza mai mult de 2500 cand este in viteza cand este pe liber se accelereaza
normal
ma poate ajuta cineva de un an umblu pe la mecanici si nici 1 numi poate spune ce se intampla
si inca ceva de curand iam skimbat motorul si face acelasi lucru
a fost schimbata si pompa injectie vp44 ? turbo ? sau doar blocul motor ?
ȘtergereSchimba filtrul de motorina si o sa vezi ca se tureaza blana no sa mai faca asa!
Ștergerebuna..
RăspundețiȘtergeredeci gazele ce ies din bloc motor ,afecteaza si turbina,?daca stie cineva sa dea un raspuns va rog,ca si la mine este scos furtunul din admisie..
Va multumesc.
si eu am avut egr blocat la vectra b,16 16v x16xel,a mers,dar dupa 3 luni,bum catalizatorul..de ce?daca nu se recircula gaze..etc?
RăspundețiȘtergeresalut am si eu o problema am un ford galaxy pe benzina si nu stiu ce are nu mai are forta motoru nu mai trace
RăspundețiȘtergereAm si eu o intrebare merge anulat egr-ul si la un golf 4 1.6 16v benzina ?
RăspundețiȘtergereVa multumesc si astept si ue un raspuns.
Valve EGR la preturi de importator: http://www.valve-egr.ro
RăspundețiȘtergeresalut am si eu un e46 ...136 cp ...de cand motorul merge fara egr(furtunul de vacum scos...supapa blocata pe inchis)... daca il sprituiesc sub 2000 de rpm motorul parca sar ineca ca un benzinar ... peste 2000 niici o problema ...astept un raspuns ... multumesc
RăspundețiȘtergereaceeasi problema o am si eu.sub 2000 de turatii nu trage bn.bmw320d e46.
RăspundețiȘtergere-am scos furtunul cate vine in cap la egr dar tot asa face.
ce trebuie facut?
Salut vin si eu cu o problema mai deosebita la un BMW 320d 136cp,la rece pornește la sfert de cheie dupa ce merg câțiva km si se încălzește motorul întrerupe un pic de cateva ori dar motorul merge in continuare fara sa se oprească de tot doar întrerupând iar dupa ce opresc motorul si încerc iar sa o pornesc pauza nu mai vrea trebuie sa o las sa se răcească de tot iar dupa aceea pornește iar la sfert de cheie.cine sa confruntat cu asa ceva sau a auzit chestia asta ciudata sa imi spună si mie va mulțumesc.
RăspundețiȘtergereverifica supapele
ȘtergereSalut!
ȘtergereS-ar putea să fie de la pompa de injecție, verifică pompa și te așteptăm să ne dai un raspuns ;)
Salut in legatura cu bmw ul care spui ca nu porneste bine decit la rece verifica sonda de presiune din rampa comuna sau daca motorul nu este comonrail treb.sa aiba o supapa care tine presiunea in injectoarecare poate este pe pompa ,verifica bafta,de preferat la cei care verifica pompele de inalta
ȘtergereAm patit la un pisicuta ca la rece pornea ok iar cand se incalzea trebuia sa ti un minut pe automat ca sa porneasca; i-au schimbat in service ceva senzor care citeste rotatiile de pe vibrochen. Problema rezolvata. La e 46 nu stiu daca are sau nu, da te poti interesa. Succes!
ȘtergereAm și eu un bmw 320d am loato de curnd și iam schimbat uleiul și fără sa vreu am văzut scos furtunu de la egr și în capu la furtun în surub am scos șurubu și am băgat furtunul în egr și a început sa meargă motorul bâlbâit și dădea cu fum alb poate sa îmi spună cineva ce poate sa fie
ȘtergerePosibil sa fie spart racitorul de gaze si intra lichid de racire in admisie(introducand furtunul de vacuum in EGR, acesta deschide supapa). Verifica daca ai pierderi de lichid de racire si presiunde in instalatia de racire. Deasemenea poti verifica dimineata daca ai apa in racitor, slabind suruburile de jos, o sa vezi umezeala. Solutia: inlocuire racitor gaze(aprox. 100lei SH)
ȘtergereSalut aceas problema am avuto la e 46 150cp si erau injectoarele si un senzor de presiune de pe rampa
ȘtergereSalutare.am si eu un bmw e46 de 136 de cp...si am o problema cu el si nu a reusit niciun mecanic sa ii dea de cap.in primul rand nu trage cum trebuie...sa fiu mai exact...dupa 2000 de rpm incepe sa tremure masina si nu trage..incepe sa isi revina dupa 3000 de ture dar ff putin...in schimb daca incerc sa urc o panta mai abrupta trebuie sa urc cu a1a...altfel nu am nicio sansa...si pe drum drept functioneaza mai mult ca un benzinar...adica prinde viteza dar ff greu...si totusi am atins 190 de km/h...dar nu are cuplu deloc...adica o calc dar mai degeaba.....sper ca m-am facut inteles cat de cat...am uitat sa mentionez...pompa de injectie a fost schimbata ...injectoarele date jos si verificate..nu au probleme...am fost cu ea la un mecanic si mi-a spus ca ar fi egr-ul..deci..astept ceva sugestii.va multumesc
RăspundețiȘtergereUita-te la turbina,daca functioneaza actuatorul geometriei de la turbina,scoate furtunul de vacuum de la egr
ȘtergereSalut. Am un BMW 320D 136 cp din 2001 care are 202000 km. In urma cu cateva zile a inceput sa faca probleme la pornire. Am pus contactul si am lasat pe bujii de doua ori, iar cand am dat la automat masina a pornit foarte bine, dar dupa 1-2 secunde de functionare a motorului se opreste. Am incercat de vreo cinci ori si fenomenul s-a repetat de fiecare data. Dupa mai multe incercari repetate a ramas motorul pornit, dar cu fluctuatii de turatie. Dupa ce se incalzeste motorul functioneaza aproape bine, dar in mers simt din cand in cand ca imi pica acceleratia, dar revine imediat. Am mers la mai multe service-uri, si cam toata lumea a sarit pe pompa de injectie, drept urmare am trimis pompa de injectie la o firma din cluj, care mi-au spus ca au inlocuit ceva garnituri la pompa care erau imbatranite, iar la testele lor pompa functioneaza fara probleme. Am remontat pompa pe masina, dar functionarea masinii nu s-a modificat semnificativ, doar ca acum cand incerc pornirea indiferent de temperatura exterioara (am testat intre -15 si +15 grade celsius) masina porneste foarte greu, si se opreste la fel ca inainte. Daca are cineva idee ce sa ii fac, mi-ar fi de un real ajutor
Ștergeresalut am si eu o problema la un bmw iese gazele prin filtru de aer datimi si mie o ideie ce ar putea fi
RăspundețiȘtergereSalut am si eu un bmw 320 d 2000 si am schimbat garnitura de chiuloasa dupa care lam pornit si scoate gazele prin orificiu de la filtru de aer de ce datimi si mie un raspuns va rog.
RăspundețiȘtergereSalut am si eu un Bmw 320 136cp si ami consuma foarte mult cam 11,12%ma puteti ajuta ms
RăspundețiȘtergereva salut am su bmw 320 e46 An 2001 nu are forta in el merge pana 160 km dupaia imi scade viteza la 80 km si nu mai trage deloc merg asa cu el 3-4 km si isi revine mentionez imi si cam scoate fum negru cand o accelerez mai tare de 2500 ma poate ajuta cinema ?
RăspundețiȘtergereSalut am si eu o problema cu un 320d 2004 dupa ce am duso ieri la mecanic care a curatat supapa egr , galeria de admisie si acum cand pornesc masina mi se aprinde martorul de la egr ceea ce inainte sa se curete nu se aprindea in bord senzorul de la egr si parerea mea e ca acum ca e curata galeria si egr-ul nu trebuie sa fie aprins. Care ar fi problema ,ma poate ajuta careva?
RăspundețiȘtergereSalut am si eu o problema cu un 320d 2004 dupa ce am duso ieri la mecanic care a curatat supapa egr , galeria de admisie si acum cand pornesc masina mi se aprinde martorul de la egr ceea ce inainte sa se curete nu se aprindea in bord senzorul de la egr si parerea mea e ca acum ca e curata galeria si egr-ul nu trebuie sa fie aprins. Care ar fi problema ,ma poate ajuta careva?
RăspundețiȘtergereSalutare,am o mica problema la masina e46 150 cp,mi sa spart furtunul care pleaca din valva egr,l,am căutat la mai multe magazine auto dar nu am găsit toți mi-au spus sa merg la bmw k ma vor rezolva ei,datorită faptului k muncesc pana tarziu nu am reușit sa ajung ,am înfășurat tubul cu un scoci de culoare gri si masina a revenit la normal,dar problema e alta acum iese tubul si este plin de ulei ,ce problema poate sa fie ,voi merge maine sa cumpăr acel tub chiar daca costa 80 de euro ,as dori sa stiu daca este tubul de vina sau este alceva ,va multumesc anticipat
RăspundețiȘtergereSchimba si filtrul epurator,ala e ulei de la gazele carter si ti le duce turbina prin intercooler pana in admisie. Da jos intercooler-ul spală-l bine cu benzina,lasă-l sa se usuce si dai bice.
Ștergeresalut o problema la.un e46 320d din 2000 . daca ma poate ajuta cineva cun un raspus . in panta cu motorul oprit las masina in viteza si pleaca de pe loc cam 30 cm dupa care se opreste iara pleaca 30 .. 40 cm iara opreste.. multumesc
RăspundețiȘtergereE prea mare unghiul de inclinare al pantei si compresia motorului nu poate sa tina masina in frana de motor deoarece este o masina destul de grea. Fizica.
ȘtergereSalut îmi poți zice te rog de ce zguduie motorul cand îl opresc 320 136 cp
Ștergerenu inchide clapeta de acceleratie.
ȘtergereAm un bmw 320d 136cp si am obs ca cand se incalzeste motoru adica cand ii acu de indicator la apa la mijloc cand o accerelez parca se ineaca sau nu se alimenteaza dar daca apas pedala in continoare isi revine daca o las iara tot asa face
RăspundețiȘtergereSalutari , aceeasi problema o am si eu la un BMW 320d 2001 ,la rece porneste perfect,insa la cald nu mai vrea deloc,nici macar nu mai invarte...porneste doar impinsa/trasa.Stiti vre-o solutie?
RăspundețiȘtergereSalut! Vezi sa controlezi firu care face masa de la baterie la caroserie sa mist de el si sa pui pe cineva sa incerce sa porneasca cand misti de el....aceasi problema o aveam eu si dupa ce am schimbat multe piese au aflat si mecanici
ȘtergereSalut! Am un opel corsa b pe benzia motor 973 si supapa egr e blocata pe deschis ,am curatato si tot nu merge. Am inlocuit supapa egr si tot numi trage motorul cum trebuie.care ar fi problema?
RăspundețiȘtergereSalut.am un BMW 320d 136cai .masina nu îmi trage îmi da in nas la accelerație in mers si îmi da si fum albăstrui .am umblat la injectoare si am găsit pline cu motorina .
RăspundețiȘtergereAm si eu un e46 2,0 d , an 2000 , turbina rec, injec curate , debit schimbat , egr curatat , cateodata pleaca greu cu a 2a , cateodata trage blana , ideea e ca ttage doar pana la 3000 rpm 'dupa se tureaza dar greu si nu trage ....
RăspundețiȘtergerela fel ...am patit ieri ...in mers m.am trezit ca nu mai trage in viteza si mult fum bleu ,,,pe liber se accelera ok dar in vitza parca dadea sa se opreasca ...am curatat egr si nu mai da problem...sper ca s-a rezolvat
RăspundețiȘtergereAm un 520d si am o problema cand trage cand nu ex in 10 km poate sa faca de 5 ori faza asta imi taie gazul si e ciudat in depasire multumesc
RăspundețiȘtergereSalut am un e 46 din 2003 150 cai in treapta a 4 sia 5 nu se mai tureaza dupa 3000 de ture decat daca fac sprituri continu la aceleratie si daca tin apasata pedala de acceleratie la fund pana in 3000 de ture acul ce imi indica cossumul sta la 20 imediat ce ajunge motorul la 3000 ture acul consumul scade instantanel la 10 si masina ramane fara putere care sa fie problema????? E posibil sa fie vana egr ca am abserat k a inceput sami vomite si ulei pe la furtul cel gros ce intra in egr
RăspundețiȘtergereTurbina! Arunca ulei in admisie. Foarte curand o sa o ia pe ulei si o sa cam distrugi motorul..
ȘtergereAm si eu o problema ma poate ajuta cineva ?
RăspundețiȘtergereAm um golf 4 pe benzina cind e rece porneste si dupa citeva secunde se opreste dupa care o pornesc din nou si porneste dar nu pot pleca din loc decit dupa ce se incalzeste putin.ce poate avea?
RăspundețiȘtergereSalutare ! Am si eu un 520d an 2000...si ciudat este ca trage motorul doar dupa 2000 2200 rpm... e tare lenes.. si nu a fost asa... ulei nu consuma fum nu scoate am mers la tester si totul e ok... ma.poate ajuta cineva ?
RăspundețiȘtergereSalut am un e46 330d si mi sa spart admisia am accelerat blana si a pocnit ceva ,m-am gândit ca a sărit vre un furtun de la intercoler ,dar cand am deschis capota capacul de la admisie era crăpat tot ,dacă știe cineva sa ma ajute cu un sfat ,va multumesc anticipat
RăspundețiȘtergereSalut. Iulian imi poti spune te rog cum se numeste piesa neagra tubulara din partea stanga a EGR din prima poza? Vad ca la mine e fisurata adica partea de sus/top e crapata. Multumesc.
RăspundețiȘtergereSalut am și eu în 320d am văzut ca am furtunelu de la EGR scos și un șurub băgat an eu și gând al pun motor ancepe sa bâlbâie și se oprește singur varog mult sa mă ajutati
RăspundețiȘtergereSalut!am si eu un bmw 320d an 2008 problema e ca teava de la egr(este tip acordeon)mi se fisureaza tot timpul.am schimbat egr de 4 ori intr-un an.stie cineva ce pot sa fac.ma gandeam sa bag o teava normala in locul celei tip acordeon dar nush daca fac alte probleme.va multumesc
RăspundețiȘtergereSalut știe cineva din ce cauza de zguduie motorul la oprire 320 136 cp 1999
RăspundețiȘtergereSalut am si eu un bmw e46 320d diesel din 1999 porneste cam greu si nu trage cum trebuie cand al pornesc nu se accelareaza trebuie sa al las cam 5 minute si dupa se accelareaza dar tot greu nu sa accelareaza cum trebuie si nu trage bine cine ma poate ajuta cu o informatie
RăspundețiȘtergereBuna ziua am cumparat un ben 320dizel dar o simt ca parca trace greu din ce cauza poate sa faca asa ceva de rog autor
RăspundețiȘtergereSalut am cumparat un bmw 320d dar o simt ca nu vrea sa traga masina din ce cauza poate sa faca asa ceva ajutor va rog
RăspundețiȘtergereBuna am și eu un BMW 320d 2004 euro 4 și îmi consuma cam 11 litrii in oras care ar fi cauza?
RăspundețiȘtergereBuna am si eu un bmw x5 din 2004 si nu prea are sprint e cam puturos stie careva ce ar avea???
RăspundețiȘtergereSalut,dețin un bmw 320 e46 benzină automat și mi sa aprins martorul control emisii la ce probleme să mă aștept.Va multumesc
RăspundețiȘtergere