joi, 20 septembrie 2012

De ce nu imi porneste motorul? Prima cauza cand motorul nu porneste iarna !!!

Daca vi se intampla ca masina sa nu porneasca principala problema este bateria (acumulatorul).
 La BMW e46 320d bateria se afla in portbagaj, in partea dreapta, se desface acel capac de plastic si se vede bateria. BORNA de culoare ROSIE este + plus si cealalta BORNA este - MINUS

O alternativa ar fi pornirea autoturismului cu ajutorul acumulatorului unui alt autovehicul, o operatiune simpla daca sunteti atenti si urmati cativa pasi…
In prima faza trebuie pornit motorul autovehiculului care va livra energie, conectati cablurile pe bateria descarcata, iar apoi pe cea a autovehiculului pornit. Conectarea se face intai pe bornele negative (-) si apoi cele pozitive (+), iar neaparat prima legatura sa fie facuta pe masina cu bateria descarcata. Mare atentie la conectarea bornelor acumulatorului, deoarece inversarea polaritatii poate conduce la explozia bateriei si este posibila ranirea grava. Dupa ce ati reusit conectarea celor doua baterii trebuie sa asteptati cateva minute, iar pe urma incercati pornirea autoturismului. Mai trebuie sa tineti cont ca atunci cand motorul porneste, trebuie imediat deconectata borna pozitiva pentru a evita defectarea alternatorului.
Daca problema persista in timp, ar fi bine de luat in calcul sa incarcati bateria prin intermediul unui redresor. Insa neaparat verificati daca gradul de uzura al acumulatorului permite aceasta reincarcare. Daca totul este in regula, trebuie scoasa bateria din compartimentul motor si conectata la redresor, un dispozitiv prin care tensiunea de 220V curent alternativ preluata din reteaua electrica este transformata in curent continuu de 12V. Mai trebuie sa tineti cont ca in functie de capacitatea bateriei, un ciclu de complet incarcare poate varia intre 8-10 ore. Mare atentie deoarece la demontarea bateriei de pe autovehicul la instalatia audio care de obicei se va reseta, iar pentru repornirea ei veti avea nevoie de codul fabricantului.  
Recomand sa aveti un set de cabluri de reincarcare in masina.Cumparati unele de calitate,groase si lungi ,nu acelea ieftine si subtiri.
Daca problema persista atunci toata instalatia electrica a masinii trebuie verificata de catre un electrician care va spune daca trebuie sau nu sa luati o baterie noua.Uneori se pierde curent pe la cabluri invechite,instalatii audio artizanale,alarme prost montate,etc.Daca nu sunt pierderi de tensiune in sistem atunci cumparati o baterie noua,dar una conform specificatiilor tehnice a masinii.Va recomand sa cumparati o baterie puternica,de exemplu daca cea veche era de 90W,cea noua poate fi de 110W.


5 comentarii:

  1. salut! am si eu o problemacu un e46 320d 98.de cateva zile imi pornea tot mai greu mai ales cand era motorul rece.acum nu macar nu mai invarte electromotorul,problema esta ca am curent in baterie atata timp cat imi merg farurile.bag cheia in contact invart si las pana se sting martorii si cand dau sa pornesc nu face nimic.care ar fi cauza?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut ...aceiasi problems am si EU ....De fiecare data cand da frigul putin face asa am baterie de 100 A .....iarna trecuta am shimbat 3 baterii noi
      .....am sirocou pe masina ....i-m scos mufelee SI la ala am zis ca e de la el ,dar tot asa :(......ce are nu stiu ...nu II da de cap nici electricienii .. Astept raspuns...ms

      Ștergere
  2. Salut. incearca cu alta baterie... motorul Diesel de e46 si ce ai tu 136cp are nevoie de un amperaj foarte mare la pornire. Tu ai curent in baterie dar cati amperi ai ? trebuie sa ai peste 75 de amperi...

    RăspundețiȘtergere
  3. salut
    ma intereseaza care este dimensiunea maxima a acumulatorului pt un e46 fl din 2003 (compartimentul din portbagaj).

    Multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere