Verificarea bujiilor incandescente este foarte simpla:
Se ia un multimetru (aparat de masura), se porneste, Nu se seteaza nici pe masurarea curentului alternativ (curent ce vine de la priza), nici pe masurarea curentului continuu (curent ce provine de la baterii) si se seteaza pe masurarea conductorului....sau mai bine zis atunci cand pui aparatul de masura si atingi borna de borna pentru a arata valoarea 0.01 sau in unele cazuri aparatul scoate un beep continuu sau aprinde un led continuu... vezi pozele de mai jos.
Pentru a verifica o bujie incandescenta, se deschide capota, se da capacul de plastic jos apoi se scoate fisa de la bujie. Dupa ce s-a efectuat aceste operatii se ia o borna si se pune pe blocul motor sau pe caroseria masinii (undeva unde face masa) si o borna de pune in capul bujiei incandescente. Daca arata valoarea 0.00 sau 0.01 inseamna ca bujia este buna, daca valoarea ramane unu inca nu va impacientati si mutati borna de masa in alt loc , daca si dupa ce mutati borna de masa valoarea ramane tot 1 inseamna ca bujia nu functioneaza....
Mai exista si varianta de mai jos:
Se ia o lampa de control de 12V (merge si un bec legat la 2 fire) care
se pune la borna + la baterie si pe capul fiecarei bujii ... daca bujia este buna becul se
aprinde .... daca e arsa nu se aprinde si trebuie schimbata. (De obicei la BMW nu se poate verifica cu lampa sau becul fiinca bateria este in portbagaj)
Va doresc pornire usoara !!!
Tot deobicei are si un plus sub capota.(la BMW)...
RăspundețiȘtergerePacat ca nu ati vazut si multimetre fara led,sunet si cu numai 3 ploturi.N-am inteles nimic !La ce ploturi conectez cablurile si la ce valori trebuie sa ma astept.
RăspundețiȘtergereDaca arata valoarea 0.00 sau 0.01 inseamna ca bujia este buna, daca valoarea ramane unu inca nu va impacientati si mutati borna de masa in alt loc , daca si dupa ce mutati borna de masa valoarea ramane tot 1 inseamna ca bujia nu functioneaza....
Ștergere