Senzorul de masă de aer măsoară cantitatea de aer care intră în cilindri. La motoarele diesel acestă informație este utilizată pentru a calcula cantitatea de gaze arse reintroduse în cilindri de sistemul EGR.
Orice defect a senzorului de masă de aer va avea ca efect aprinderea lămpii de emisii poluante numit MIL
precum și reducerea performanțelor motorului (turație de ralanti
ridicată sau instabilă, consum mărit de combustibil, putere scăzută).
La diesel debimetrul de aer este foarte important pentru ca in softurile care gestioneaza motorul sunt mai multe harti de injectie care strang informatii de la senzorii de pe motor (MAF, MAP, pedala de acceleratie, temperature, etc.) si rezumand datele rezulta un iq
La diesel debimetrul de aer este foarte important pentru ca in softurile care gestioneaza motorul sunt mai multe harti de injectie care strang informatii de la senzorii de pe motor (MAF, MAP, pedala de acceleratie, temperature, etc.) si rezumand datele rezulta un iq
(injected quantity);
MAF-ul de obicei intervine ca si valoare de intrare in una din cele mai impornate si restrictive harti de injectie smoque map, sau harta de fum, practic el masoara cat aer intra in motor ca si debit si in functie de asta rezulta o valoare a cantitatii de motorina; daca citeste prost (e obosit) practic ecu pica pe alte curbe de injectie si chiar daca fizic are aer ecu nu da drumul la motorina; gama valorilor pentru MAF este undeva intre 250 si 850 dar nu e o regula.
Cum citeste MAF debitul?
MAF-ul de obicei intervine ca si valoare de intrare in una din cele mai impornate si restrictive harti de injectie smoque map, sau harta de fum, practic el masoara cat aer intra in motor ca si debit si in functie de asta rezulta o valoare a cantitatii de motorina; daca citeste prost (e obosit) practic ecu pica pe alte curbe de injectie si chiar daca fizic are aer ecu nu da drumul la motorina; gama valorilor pentru MAF este undeva intre 250 si 850 dar nu e o regula.
Cum citeste MAF debitul?
Principiul firului incins racit cu aerul care curge in pe
langa el....
Daca la wot (wide open throttle), de obicei treapta 3 ca si test, maful nu da maximul necesar prescris de smoque map, in pistoane se va injecta o cantitate mai mica de combustil, masina nu va trage, si va consuma mai mult; curios nu? motorina mai putina injectata, dar consuma mai mult raspunsul vi-l dati singur, idiciul e "timp de demaraj" !!!
Daca scoatem mufa de la MAF, ECU pica pe o valoare de avarie prestabilita in soft care se si poate modifica (de cineva care stie ce face), in general este 550 si acolo incremeneste; masina va fi puturoasa si va consuma mai mult, turatia creste greu etc.
Ca ultima idee MAF se poate anula din soft si inlocui cu valorile date de MAP (senzorul care citeste presiunea saltata de turbina).
Daca la wot (wide open throttle), de obicei treapta 3 ca si test, maful nu da maximul necesar prescris de smoque map, in pistoane se va injecta o cantitate mai mica de combustil, masina nu va trage, si va consuma mai mult; curios nu? motorina mai putina injectata, dar consuma mai mult raspunsul vi-l dati singur, idiciul e "timp de demaraj" !!!
Daca scoatem mufa de la MAF, ECU pica pe o valoare de avarie prestabilita in soft care se si poate modifica (de cineva care stie ce face), in general este 550 si acolo incremeneste; masina va fi puturoasa si va consuma mai mult, turatia creste greu etc.
Ca ultima idee MAF se poate anula din soft si inlocui cu valorile date de MAP (senzorul care citeste presiunea saltata de turbina).
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.
RăspundețiȘtergere