Supraincalzirea poate fi cauzata de mai multi factori printre care se
numara nivelul scazut al lichidului de racire, blocarea termostatului
sau a radiatorului, defectarea ventilatorului sau a pompei de apa. Daca
nivelul lichidului de racire nu este scazut, dar motorul se
supraincalzeste, este cazul sa faceti o vizita la service.
Uzual, temperatura optima de functionare a motoarelor moderne este de
90 -100 grade Celsius (verificati manualul automobilului dumneavoastra
pentru a afla exact temperatura de functionare).
Depasirea temperaturii de 100 grade Celsius reprezinta
supraincalzirea motorului, efect pe care il puteti remedia daca tineti
cont de urmatoarele sfaturi, mai ales ca am intrat in sezonul fierbinte
cand riscurile sunt mai mari:
1.Opriti motorul. Asigurati-va ca nici contactul nu ramane pus, pentru a nu tine sub tensiune componentele electrice.
2.Daca de la motor iese abur, nu deschideti capota. Riscati arsuri foarte grave!
3.Actionati maneta de deschidere a capotei numai dupa ce motorul s-a racit!
4.Verificati rezervorul lichidului de racire. Este un borcan de
plastic care are un furtun mic ce duce la radiator. Rezervorul poate fi
umplut cand motorul este cald, asa ca evaluati nivelul lichidului de
racire dupa ce s-a racit motorul.
5.Deschideti capacul de la radiator folosind o carpa. Tineti minte:
il deschideti numai dupa ce motorul s-a racit in intregime. Daca nu
sunteti sigur, nu deschideti capacul. Daca scoateti capacul cat motorul
este cald, exista posibilitatea sa va opariti cu abur sau lichid de
racire. Desfaceti capacul usor, ca si cum ati deschide o sticla de suc
agitate.
6.Examinati radiatorul. Uitati-va inauntru si vedeti daca mai este
lichid de racire. Daca este nevoie, umpleti-l pana sus cu antigel (
verificati daca este “de-a gata” sau mai este nevoie sa fie diluat cu
apa distilata).
7.Puneti capacul la radiator, asigurandu-va ca este bine insurubat.
8.Verificati sa vedeti daca niciunul din furtunele de la radiator sau calorifer nu s-au desprins.
9.Reporniti motorul. Verificati indicatorul de la temperatura in mod constant. Nu lasati acul sa urce in zona rosie.
In caz de forta majora, puteti conduce masina ce are temperatura
lichidului de racire ridicata, daca va aflati la o distanta mare de un
telefon sau un service auto. Cel mai mare risc atunci cand se incinge
prea tare lichidul de racire este ca motorul sa se caleze, adica sa se
blocheze din cauza dilatarii componentelor, iar un risc mai mic este
uzura prematura a motorului.
Daca nu aveti incotro si va continuati drumul cu motorul incins,
conduceti numai pana cand temperatura nu depaseste limita. Dupa aceea
opriti masina si lasati motorul sa se raceasca . S-ar putea sa dureze
ceva timp, dar e mai bine sa va continuati calatoria pe jos.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu