ECU (Engine Control Unit), dupa cum ii spune si numele, este principala componenta de management al unui motor modern cu ardere interna...ECU sau acelasi lucru calculatorul...
In unele cazuri este numit ECM (Engine Control Module) sau PCM (Power-Train Control Module),
in ambele cazuri fiind vorba despre aceiasi componenta fizica.
Rolurile ECU:
ECU are mai multe roluri printre care amintim:
In unele cazuri este numit ECM (Engine Control Module) sau PCM (Power-Train Control Module),
in ambele cazuri fiind vorba despre aceiasi componenta fizica.
Rolurile ECU:
ECU are mai multe roluri printre care amintim:
- Controleaza amestecul carburant
- Controleaza avansul injectiei
- Controleaza turatia de ralanti
- Controleaza timpii de injectie
- Controleaza presiunea debitata de turbina (pentru motoarele supraalimentate cu turbina)
- Controleaza functionarea EGR
- Mentine turatia motorului constanta la activarea Cruise Control.
Toti acesti parametrii de functionare ai motorului sunt calculati dupa o harta de injectie numita si "mapa" in functie de o serie de parametrii cititi de ECU prin intermediul senzorilor motorului.
- Senzor MAF (Mass Air Flow) - Numit Debitmetru
- Senzor IAT (Intake Air Temperature)
- Senzor pozitie axa cu came
- Senzor rotatie pompa injectie (in special la diesel)
- Senzor MAP (Mainfold Air Pressure) - Senzorul responsabil cu masurarea presiunii aerului in admisie
- Senzor Baro - Asemanator cu cel MAP, diferenta este ca el masoara presiunea atmosferica
- Senzor pozitie clapeta acceleratie
- Senzor pozitie pedala acceleratie
- Senzor temperatura lichid racire
- Senzor temperatura ulei
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu