miercuri, 19 septembrie 2012

Filtru de aer sport la Bmw e36 vs e46




Prin toate orasele si prin toate targurile mai ales in Vitan (autovit)  este plin de filtre de aer "sport", care mai de care mai vizibile si mai darnice cu caii putere. Pe unele chiar scrie ca dau 10-20 de cai putere in plus! Dar asta e doar pentru cei care au impresia ca daca isi schimba filtrul, masina devine racheta....

Sute de studii si incercari cu filtrele de aer normale si cele sport au avut un singur rezultat: filtrele de aer conice, sau sport, dau in rare cazuri 1-2 cai putere in plus fata de cele normale,insa creste consumul.  Si asta doar in cazurile filtrelor de calitate. Sunt sanse ca un filtru sport din targ sa ofere chiar si mai multa putere, pentru ca este dintr-un material mai prost, ce lasa multe particule sa treaca, dar si mai mult aer. Dar asta nu e bine pentru motor.
Filtrele consacrate precum cele K&N sunt din materiale de calitate, cel putin la fel de dense ca cele de fabrica, adica nu lasa nici cele mai mici fire de praf sa treaca, dar ofera o suprafata mai mare de absorbtie. De exemplu, un filtru conic va trage aerul si prin mijlocul sau, dar si prin toata partea exterioara, in schimb ce unul dreptunghiular trage doar printr-o parte.

Asadar, filtrele sport nu au un material care lasa mai mult aer sa patrunda in motor ci au o suprafata mai mare prin care aerul poate fi absorbit de motor.
Si ca o concluzia la vesnica intrebare daca filtrele de aer ofera mai multa putere, raspunsul este unul singur: NU. 
Daca vrei sa simti ceva crestere de putere a motorului tau, in afara de filtrul de aer, trebuie sa mai inlocuiesti si traseul de admisie, dar si evacuarea. Astfel incat motorul sa inspire aer mai bine, dar sa-l si expire mai usor...sau mai e o varianta...punei motor de 2.8 benzina si deja devine AVION.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu