Prin toate orasele si prin toate targurile mai ales in Vitan (autovit) este plin de filtre de aer
"sport", care mai de care mai vizibile si mai darnice cu caii putere. Pe unele chiar scrie ca dau 10-20 de cai
putere in plus! Dar asta e doar pentru cei care au impresia ca daca isi
schimba filtrul, masina devine racheta....
Sute de studii si incercari cu
filtrele de aer normale si cele sport au avut un singur rezultat: filtrele de
aer conice, sau sport, dau in rare cazuri 1-2 cai putere in plus fata de cele
normale,insa creste consumul.
Si asta doar in cazurile filtrelor de calitate. Sunt sanse ca un filtru sport
din targ sa ofere chiar si mai multa putere, pentru ca este dintr-un material
mai prost, ce lasa multe particule sa treaca, dar si mai mult aer. Dar asta nu
e bine pentru motor.
Filtrele consacrate precum cele
K&N sunt din materiale de calitate, cel putin la fel de dense ca cele de
fabrica, adica nu lasa nici cele mai mici fire de praf sa treaca, dar ofera o suprafata
mai mare de absorbtie. De exemplu, un filtru conic va trage aerul si prin
mijlocul sau, dar si prin toata partea exterioara, in schimb ce unul
dreptunghiular trage doar printr-o parte.
Asadar, filtrele sport nu au un material care lasa mai mult aer sa patrunda in motor ci au o suprafata mai mare prin care aerul poate fi absorbit de motor.
Si ca o concluzia la vesnica
intrebare daca filtrele de aer ofera mai multa putere, raspunsul este unul
singur: NU.
Daca vrei sa simti ceva crestere de putere a motorului tau, in afara de
filtrul de aer, trebuie sa mai inlocuiesti si traseul de admisie, dar si
evacuarea. Astfel incat motorul sa inspire aer mai bine, dar sa-l si expire mai
usor...sau mai e o varianta...punei motor de 2.8 benzina si deja devine AVION.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu