sâmbătă, 1 septembrie 2012

Ce inseamna ulei scazut? Ce se intampla daca circul cu uleiul scazut ? Cum ne protejam uleiul din motor ?

Am cateva intrebari cu raspunsuri foarte importante in acest articol si sper sa va fie de folos...
De ce scade uleiul in motor ? 
Ce inseamna ulei scazut? 
Ce se intampla daca circul cu uleiul scazut ? 
Cum ne protejam uleiul din motor ?


1. De ce scade uleiul in motor ?  


Orice masina consuma ulei, mai mult sau mai putin, in mers normal, asa ca este ceva obisnuit ca nivelul sa scada, in timp. Insa o lunga perioada de timp fara a verifica nivelul duce la scaderea lui sub pragul critic.
- uleiul de proasta calitate este si el o problema. Tot in service-uri diverse se utilizeaza ulei ieftin, pentru care soferul este taxat ca si la un ulei de calitate. Evident, motivul este unul financiar. Insa un ulei prost se uzeaza mai repede, ceea ce duce la scaderea lui prematura. Adica daca suntem nevoiti sa facem revizia la 15.000 de km, un ulei bun isi va pastra nivelul, dar unul prost va scadea mai mult.
- modul de condus deficitar. Nu sunt multi cei care conduc cu grija si cu gandul la bunastarea masinii lor. Adica marea majoritate de exemplu pornesc masina si imediat pleaca cu ea, cei cu motoare turbo nu asteapta sa se raceasca turbina dupa o cursa lunga sau in forja, etc.
 

2.  Ce inseamna ulei scazut?


Joja de ulei are doua gradatii: nivel MAXIM si nivel MINIM. Atunci cand se schimba uleiul la o masina, nivelul trebuie sa fie la semnul MAXIM. Daca insa nivelul scade sub cel minim, pot aparea probleme serioase.



O masina care nu are ulei destul in motor va functiona mai prost decat una care are ulei cat trebuie. Frecarea va fi mai mare in motor, ceea ce duce la un consum mai mare si o uzura prematura a componentelor interne.


3. Ce se intampla daca circul cu uleiul scazut ?


In primul rand, riscam sa stricam tot motorul. Pompa de ulei nu va avea ce sa pompeze in motor, asa ca multe componente nu vor fi lubrifiate. Vor incepe sa scoata sunete (tachetii, axa cu came, culbutori, etc.) si in cel mai rau caz, segmentii se vor bloca si vor cala motorul. Daca insa ne prinde lipsa de ulei cand suntem in turatie mare, riscam sa blocam pistoanele cu totul. Insa pana acolo, avem un consum de carburant ridicat, iese fum alb pe teava de esapament si masina se incalzeste mai repede. Intr-un singur cuvant, daca mergem fara ulei cat trebuie, ne va costa BANI multi!

4. Cum ne protejam uleiul din motor ?


Cel mai important este sa folosim uleiul cu vascozitatea recomandata de producator si sa-l schimbam la timp. In plus, bine ar fi daca la orice pornire a masinii, stationam 30 de secunde pe loc, dupa ce am pornit motorul. Astfel, motorul va avea timp sa-si lubrifieze toate componentele inainte sa pleci la drum si sa bagi motorul in sarcina. La fel si la oprirea masinii, cand este bine sa lasam motorul sa mearga la relanti vreo 30 de secunde, inainte sa iesim din masina - mai ales la motoarele turbo, pentru a raci turbina cum trebuie.
In plus, verificarea nivelului cu ajutorul jojei este bine sa fie facuta lunar, pentru ca nu necesita mari cunostinte de mecanica auto si poate fi facuta de oricine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu