sâmbătă, 6 iulie 2013

Ce sa scriu in anuntul de vanzare al masinii

Recesiunea financiara a afectat intreaga lume. Marile industrii, precum cea imobiliara sau auto, au inregistrat scaderi importante iar oamenii de rand au fost nevoiti sa fie mai atenti la achizitiile facute. Totodata, pentru a-si recupera din investitiile facute sau pentru a achita datorii acumulate, romanii si-au scos la vanzare masinile.

Intr-o piata in care ofertele auto second hand mustesc, iar clientii sunt rari si pretentiosi, este preferabil sa acordam o mare atentie redactarii si formularii a

1. Descriere completa. Amintirea tuturor detaliilor tehnice precum capacitatea motorului, anul de fabricatie, kilometrii in bord, tipul de caroserie, daca este sau nu inmatriculata in Romania, imbunatatirile aduse, precum si tipul tractiunii, a transmisiei etc sunt deosebit de importante. Mentionarea tuturor acestor detalii demonstreaza faptul ca esti o persoana de incredere, care ia in serios anuntul de vanzare. De aceea, acorda putintica rabdare in completarea campurilor optionale.
nuntului de vanzare. Seriozitatea, corectitudinea si stabilirea unui pret rezonabil sunt esentiale daca doresti sa gasesti un cumparator. Iata cativa pasi de parcurs in realizarea textului care anunta ca te desparti de masina ta:
Un text eliptic, urmat de o expresie de genul “Ajutor, ma vinde!” sau “Nu bate, nu troncane!” nu va face decat sa alunge cumparatorii. Daca starea masinii este buna rezumati-va la simpla mentionare. Expresiile “kilometri reali" sau “super” nu vor face decat sa indeparteze clientii.

2. Completari care fac diferenta. Nivelul de echipare, tehnologiile de care beneficiaza masina ta joaca un rol important in convingerea clientului. Iar daca ai cu ce te lauda, de ce nu ai face-o?!  Mentioneaza in anunt daca are sau nu inchidere centralizata, aer contitionat sau climatronic, radio, GPS, numarul de airgaburi, tipul tapiteriei. Astfel, iti vei convinge clientela care are de-a face cu un autoturism bine intretinut si cu un vanzator onest si implicat.
3. Pozele. Se spune ca o poza face cat o mie de cuvinte! Tocmai de aceea, un anunt fara imagini este practic nul. Inainte sa tragi cateva cadre cu masina, asigura-te ca este curata. O caroserie a carei culoare devine insesizabila din cauza prafului si a noroiului nu va face impresie buna. In plus, imaginea neingrijita se va reflecta asupra intregului istoric al masinii si chiar asupra ta. Chiar daca nu o duci la spalatorie, o poti aranja in curte sau un fata blocului. Publica poze atat cu exteriorul, cat si cu interiorul.
4. Pretul. Inainte de stabilirea pretului de vanzare, cauta oferte similare. O simpla documentare  te va ajuta sa iti faci o idee asupra valorii de comercialiare a masinii tale. Nu incerca sa stabilesti un pret cu mult deasupra pietei! Vremurile grele prin care trecem forteaza pana si pe cei mai “nepriceputi” sa se intereseze de corectitudinea sumei pe care o ceri. Pentru a economisi timp si nervi, Auto.ro iti calculeaza care este valoarea masinii tale in comparatie cu alte anunturi de vanzare asemanatoare. Acceseaza Sugestie Pret si evalueaza-ti autoturismul!
5. Revizii, imbunatatiri si piese schimbate. Daca de curand ai dus masina la revizie, i-ai schimbat uleiul, filtrele, placutele de frana, scrie aceste detalii in anunt. Un cumparator va alege intotdeauna o masina bine intretinuta, cu revizii facute la timp, in detrimentul unui autoturism neingrijit, lasat in paragina. Ideal este sa poti dovedi cu facturi, cartea de service.
6. Mare grija la exprimare! A devenit deja stereotipa formularea “Full, fara piele, etc..”.  Full inseamna complet, adica o masina care a fost echipata inca din fabrica cu toate optiunile disponibile pentru acel model. Deci, daca autoturismul scos la vanzare nu are tapiterie din piele si alte optionale disponibile la comandarea masinii, nu scrie “Full”. Pe langa faptul ca poti induce in eroare cumparatorul, vei fi perceput de cei mai isteti ca fiind un ... "necunoscator".
7. Evita limbajul de cartier sau de messenger! Scrie corect cuvintele si nu folosi termeni de argou sau incorecti: tzipla, genti sau jenti (in loc de jante), opsion, Filips, sau, mai grav, “reno” in loc de Renault. Nimeni nu s-a nascut invatat, insa inainte de a publica anuntul, verifica cat de corect este enuntat.

8. Fii onest! Ultimul pas dar poate cel mai important este corectitudinea informatiilor. Daca a fost lovita, daca airbagul a fost inlocuit, este mai bine sa recunosti pentru ca, de cele mai multe ori, aceste mici siretlicuri ies la iveala. Nu ascunde kilometrii la bord si nici probleme de ordin tehnic. O simpla vizita pe rampa unui mecanic profesionist, va dezvalui adevarul despre masina ta.
sursa: www.auto.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu