Recesiunea financiara a afectat intreaga lume. Marile industrii,
precum cea imobiliara sau auto, au inregistrat scaderi importante iar
oamenii de rand au fost nevoiti sa fie mai atenti la achizitiile facute.
Totodata, pentru a-si recupera din investitiile facute sau pentru a
achita datorii acumulate, romanii si-au scos la vanzare masinile.
Intr-o piata in care ofertele auto second hand mustesc, iar clientii sunt rari si pretentiosi,
este preferabil sa acordam o mare atentie redactarii si formularii
a
1. Descriere completa.
Amintirea tuturor detaliilor tehnice precum capacitatea motorului, anul
de fabricatie, kilometrii in bord, tipul de caroserie, daca este sau nu
inmatriculata in Romania, imbunatatirile aduse, precum si tipul
tractiunii, a transmisiei etc sunt deosebit de importante. Mentionarea
tuturor acestor detalii demonstreaza faptul ca esti o persoana de
incredere, care ia in serios anuntul de vanzare. De aceea, acorda
putintica rabdare in completarea campurilor optionale.
nuntului de vanzare. Seriozitatea, corectitudinea si stabilirea unui
pret rezonabil sunt esentiale daca doresti sa gasesti un cumparator.
Iata cativa pasi de parcurs in realizarea textului care anunta ca te
desparti de masina ta:
Un text eliptic, urmat de o expresie de genul “Ajutor, ma vinde!” sau
“Nu bate, nu troncane!” nu va face decat sa alunge cumparatorii. Daca
starea masinii este buna rezumati-va la simpla mentionare. Expresiile
“kilometri reali" sau “super” nu vor face decat sa indeparteze clientii.
2. Completari care fac diferenta. Nivelul
de echipare, tehnologiile de care beneficiaza masina ta joaca un rol
important in convingerea clientului. Iar daca ai cu ce te lauda, de ce
nu ai face-o?! Mentioneaza in anunt daca are sau nu inchidere
centralizata, aer contitionat sau climatronic, radio, GPS, numarul de
airgaburi, tipul tapiteriei. Astfel, iti vei convinge clientela care are
de-a face cu un autoturism bine intretinut si cu un vanzator onest si
implicat.
3. Pozele. Se spune ca o poza face cat o mie de
cuvinte! Tocmai de aceea, un anunt fara imagini este practic nul.
Inainte sa tragi cateva cadre cu masina, asigura-te ca este curata. O
caroserie a carei culoare devine insesizabila din cauza prafului si a
noroiului nu va face impresie buna. In plus, imaginea neingrijita se va
reflecta asupra intregului istoric al masinii si chiar asupra ta.
Chiar daca nu o duci la spalatorie, o poti aranja in curte sau un fata
blocului. Publica poze atat cu exteriorul, cat si cu interiorul.
4. Pretul. Inainte de stabilirea pretului de
vanzare, cauta oferte similare. O simpla documentare te va ajuta sa
iti faci o idee asupra valorii de comercialiare a masinii tale. Nu
incerca sa stabilesti un pret cu mult deasupra pietei! Vremurile grele
prin care trecem forteaza pana si pe cei mai “nepriceputi” sa se
intereseze de corectitudinea sumei pe care o ceri. Pentru a economisi
timp si nervi, Auto.ro iti calculeaza care este valoarea masinii tale
in comparatie cu alte anunturi de vanzare asemanatoare. Acceseaza Sugestie Pret si evalueaza-ti autoturismul!
5. Revizii, imbunatatiri si piese schimbate. Daca
de curand ai dus masina la revizie, i-ai schimbat uleiul, filtrele,
placutele de frana, scrie aceste detalii in anunt. Un cumparator va
alege intotdeauna o masina bine intretinuta, cu revizii facute la timp,
in detrimentul unui autoturism neingrijit, lasat in paragina. Ideal
este sa poti dovedi cu facturi, cartea de service.
6. Mare grija la exprimare! A devenit deja
stereotipa formularea “Full, fara piele, etc..”. Full inseamna complet,
adica o masina care a fost echipata inca din fabrica cu toate optiunile
disponibile pentru acel model. Deci, daca autoturismul scos la vanzare
nu are tapiterie din piele si alte optionale disponibile la comandarea
masinii, nu scrie “Full”. Pe langa faptul ca poti induce in eroare
cumparatorul, vei fi perceput de cei mai isteti ca fiind un ...
"necunoscator".
7. Evita limbajul de cartier sau de messenger! Scrie
corect cuvintele si nu folosi termeni de argou sau incorecti: tzipla,
genti sau jenti (in loc de jante), opsion, Filips, sau, mai grav, “reno”
in loc de Renault. Nimeni nu s-a nascut invatat, insa inainte de a
publica anuntul, verifica cat de corect este enuntat.
8. Fii onest!
Ultimul pas dar poate cel mai important este corectitudinea
informatiilor. Daca a fost lovita, daca airbagul a fost inlocuit, este
mai bine sa recunosti pentru ca, de cele mai multe ori, aceste mici
siretlicuri ies la iveala. Nu ascunde kilometrii la bord si nici
probleme de ordin tehnic. O simpla vizita pe rampa unui mecanic
profesionist, va dezvalui adevarul despre masina ta.
sursa: www.auto.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu