miercuri, 3 iulie 2013

Ce trebuie facut vara la masina ?

Vara, motorul se supraîncălzeşte şi poate determina diverse defecţiuni. Acest lucru poate fi preîntâmpinat dacă iei măsurile necesare din timp.

Când vine vorba de maşină, trebuie să ai în vedere trei aspecte: exteriorul, interiorul şi partea mecanică. Iată ce ai de făcut în fiecare situaţie:

La exterior

Aşa cum pielea noastră este arsă de soare, la fel şi vopseaua maşinii poate suferi din această pricină. De aceea este indicat să aplici un tratament cu ceară protectoare pe caroseria maşinii.
Ai grijă să o parchezi, pe cât posibil, mai mult la umbră.
Verifică şi schimbă, dacă este cazul, ştergătoarele de la parbriz sau de la lunetă.
Dacă ai anvelope all-season, verifică presiunea acestora şi starea lor. Eventualele hibe (umflături, fisuri, deformări) pot produce chiar explozii din pricina căldurii excesive de pe carosabil.

La interior

Verifică instalaţia de aer condiţionat şi asigură-te că este în stare perfectă de funcţionare. Încarcă instalaţia de freon dacă e necesar. Verifică compresorul şi furtunurile. Această operaţie se face la un service autorizat.
Ia-ţi un parasolar potrivit pentru bordul maşinii, astfel încât să acopere bine partea din faţă, inclusiv volanul. Nu uita să-l foloseşti, mai ales dacă ţii automobilul mai mult timp în soare.
Fă curat în portbagajul maşinii. Aruncă lucrurile inutile. O greutate suplimentară de 45 kg poate creşte consumul de carburant cu 2%.
Schimbă lichidul de parbriz cu unul estival.

La partea mecanică

Temperaturile ridicate pot influenţa calitatea uleiului de motor. Verifică-l şi schimbă-l, dacă e cazul. La motoarele diesel uleiul se îngroaşă din pricina acumulării de funingine. De aceea trebuie respectat cu stricteţe intervalul de schimbare a acestuia, mai ales dacă parcurgi distanţe mai lungi.
Nu uita nici de antigel. Aşa cum iarna ajută motorul să nu îngheţe, vara îl protejează de supraîncălzire.
Verifică plăcuţele de frână. Temperaturile înalte sau apa provenită din ploile abundente pot influenţa negativ sistemul de frânare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu