1. Este suficient un ulei ieftin si de calitate schimbat la 15 000 de km.
Uleiul scump nu isi justifica pretul, daca utilizezi masina intr-un
regim normal, iar uleiul foarte ieftin/prost e riscant pentru motor.
Foloseste ce iti recomanda producatorul, nu incerca sa bagi ceva foarte
scump, daca utilizezi masina la un regim normal. Uleiul cu un indicativ
10w40 sau 5w40 este foarte bun pentru clima din Romania. Daca vei cauta
bine pe net vei gasi ceva foarte bun si la un pret mic, iata doua
exemple pe care eu le-am gasit in 10 minute: Motul 10w40 24lei/L (ambalat la bidoane de 1L), Aral 5w40 25lei/L (ambalat la bidoane de 1L);
2. Foloseste filtre de ulei/ aer si alte consumabile din comert si nu neaparat 'de origine'. Sunt si variante la fel de bune la pret mai mic;
3. Schimba-ti uleiul, filtrele si placutele de frana de unul singur. Nu e greu deloc. Doar pentru schimbul de ulei iti trebuie o rampa sau o groapa, restul poti sa le faci oriunde, chiar si in fata blocului;
4. Tutoriale de pe Youtube. Daca iti schimbi singur un cap de bara sau placutele de frana deja scutesti 50-100lei;
5. Mergi doar la prima revizie de 20 000 de km sau un an la reprezentanta. Astfel vei beneficia de garantie cel putin 40 000 de km sau 2 ani. Celelalte revizii nu mai are rost sa le faci la reprezentanta pentru ca daca nu iti crapa nimic la masina in 40 000 de km sau 2 ani, sunt slabe sanse sa fie vreun defect de fabricatie ascuns;
6. Instalatia de GPL montata dupa cumpararea masinii (costa in jur de 500 EUR). Merita sa pui GPL cu varf si indesat. Castigi, sau mai bine zis, economisesti la fiecare 100 de km fata de mersul pe benzina;
7. Fa-ti asigurarea la un broker de asigurari. Asa gasesti cele mai ieftine oferte. Mult mai simplu decat sa umblii din poarta in poarta la fiecare asigurator;
8. Ia bujii NGK sau alta marca cunoscuta de maxim 50 RON setul. Bujiile mai scumpe aduc imbunatatiri infime si nu isi justifica pretul. Nu mai zic de schimbarea personala a bujiilor. Este poate cea mai simpla operatiune pe care o poti face singur;
9. Cauciucuri all season sau doua seturi de jante iarna/vara. Cauciucurile all season nu au aceleasi performante ca si cauciucurile dedicate de vara sau iarna, dar, din punct de vedere al costurilor, sunt clar mai avantajoase. Daca ai unde sa-l depozitezi, cel de-al doilea set de roti te ajuta sa economisesti 100 de lei pe an garantat, sau chiar mai mult, pret pe care il platesti pe montat/demontat anvelopa si bineinteles 3-4 ore de asteptare;
10. Daca ai achizitionat cauciucuri noi, asigura-te ca mergi cu ele pana la semnul indicat de producator. Daca le vei schimba mai devreme, costurile se pot dubla, adica daca puteau fi rulate 60k kilometri si tu le-ai schimbat la 40k, aproape ca ai dublat suma destinata cauciucurilor;
11. Verifica lunar presiunea in anvelope, daca circuli cu presiune scazuta, anvelopele sa incalzesc excesiv si se uzeaza pe extremitati. Numai acest detaliu iti poate injumatati viata anvelopelor. O anvelopa buna pe exterior si uzata pe interior e folositoare doar centrelor de reciclare a cauciucului;
12. Cureaua de la accesorii si rolele din chitul de accesorii nu e obligatoriu sa le schimbi la fiecare 60.000km, cureaua poate rezista fara probleme 100k, daca scartaie, nu te grabi sa o schimbi, aplica putin silicon de bord (e destinat sa protejeze si sa prelungeasca viata materialelor de cauciuc). Rolele se pot scoate si gresa, daca constructia lor permite acest lucru;
13. Citeste forumul dedicat masinii/modelului tau cat mai des, astfel incat sa fii mereu informat si sa nu fi dus de nas de toti mecanicii care incearca sa iti bage pe gat piese care de fapt nu trebuie schimbate sau preturi astronomice pentru reparatii simple.
2. Foloseste filtre de ulei/ aer si alte consumabile din comert si nu neaparat 'de origine'. Sunt si variante la fel de bune la pret mai mic;
3. Schimba-ti uleiul, filtrele si placutele de frana de unul singur. Nu e greu deloc. Doar pentru schimbul de ulei iti trebuie o rampa sau o groapa, restul poti sa le faci oriunde, chiar si in fata blocului;
4. Tutoriale de pe Youtube. Daca iti schimbi singur un cap de bara sau placutele de frana deja scutesti 50-100lei;
5. Mergi doar la prima revizie de 20 000 de km sau un an la reprezentanta. Astfel vei beneficia de garantie cel putin 40 000 de km sau 2 ani. Celelalte revizii nu mai are rost sa le faci la reprezentanta pentru ca daca nu iti crapa nimic la masina in 40 000 de km sau 2 ani, sunt slabe sanse sa fie vreun defect de fabricatie ascuns;
6. Instalatia de GPL montata dupa cumpararea masinii (costa in jur de 500 EUR). Merita sa pui GPL cu varf si indesat. Castigi, sau mai bine zis, economisesti la fiecare 100 de km fata de mersul pe benzina;
7. Fa-ti asigurarea la un broker de asigurari. Asa gasesti cele mai ieftine oferte. Mult mai simplu decat sa umblii din poarta in poarta la fiecare asigurator;
8. Ia bujii NGK sau alta marca cunoscuta de maxim 50 RON setul. Bujiile mai scumpe aduc imbunatatiri infime si nu isi justifica pretul. Nu mai zic de schimbarea personala a bujiilor. Este poate cea mai simpla operatiune pe care o poti face singur;
9. Cauciucuri all season sau doua seturi de jante iarna/vara. Cauciucurile all season nu au aceleasi performante ca si cauciucurile dedicate de vara sau iarna, dar, din punct de vedere al costurilor, sunt clar mai avantajoase. Daca ai unde sa-l depozitezi, cel de-al doilea set de roti te ajuta sa economisesti 100 de lei pe an garantat, sau chiar mai mult, pret pe care il platesti pe montat/demontat anvelopa si bineinteles 3-4 ore de asteptare;
10. Daca ai achizitionat cauciucuri noi, asigura-te ca mergi cu ele pana la semnul indicat de producator. Daca le vei schimba mai devreme, costurile se pot dubla, adica daca puteau fi rulate 60k kilometri si tu le-ai schimbat la 40k, aproape ca ai dublat suma destinata cauciucurilor;
11. Verifica lunar presiunea in anvelope, daca circuli cu presiune scazuta, anvelopele sa incalzesc excesiv si se uzeaza pe extremitati. Numai acest detaliu iti poate injumatati viata anvelopelor. O anvelopa buna pe exterior si uzata pe interior e folositoare doar centrelor de reciclare a cauciucului;
12. Cureaua de la accesorii si rolele din chitul de accesorii nu e obligatoriu sa le schimbi la fiecare 60.000km, cureaua poate rezista fara probleme 100k, daca scartaie, nu te grabi sa o schimbi, aplica putin silicon de bord (e destinat sa protejeze si sa prelungeasca viata materialelor de cauciuc). Rolele se pot scoate si gresa, daca constructia lor permite acest lucru;
13. Citeste forumul dedicat masinii/modelului tau cat mai des, astfel incat sa fii mereu informat si sa nu fi dus de nas de toti mecanicii care incearca sa iti bage pe gat piese care de fapt nu trebuie schimbate sau preturi astronomice pentru reparatii simple.
sursa: www.4tuning.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu