Problema autonomiei mașinilor electrice rezolvată de două
companii românești. Investiții masive BMW în România pentru dezvoltarea
acestei tehnologii
București, 1 aprilie. O soluție gândită de un inginer german în România rezolvă problema autonomiei mașinilor
electrice și promite dezvoltarea rapidă a industriei. BMW anunță
investiții importante în cele două companii care au dezvoltat noua
tehnologie: Caracal Electrics și Pleșcoi Micro Conductors.
În ultimii ani, deși au fost prezentate constant o serie de modele
noi, piața de automobile electrice nu a atins încă volume importante.
Una din cele mai mari probleme care trebuia depășite era cea a
autonomiei reduse, având în vedere că până acum majoritatea modelelor în
ofertă nu depășea o autonomie de 160 km.
„Totul a plecat de la observațiile din București. Eram
fascinat de abiltiatea șoferilor voștri de a se strecura în trafic, pe
liniile de tramvai. Tramvaiele funcționează cu multă electricitate. De
aici până la soluție a fost un singur pas. Un pas curajos!“ explică Ingo Mueller, inginerul care a imaginat soluția.
Este vorba de un sistem de încărcare rapidă care se contectează
automat la liniile de tensiune ale tramvaiului, atunci când automobilul
merge pe șinele acestuia. Sistemul, botezat Fast Utility Recharge Terminal,
se extinde automat din acoperișul automobilului, imediat ce acesta se
urcă pe linia de tramvai. Este vorba de o tijă metalică ultra-flexibilă
care este echipată cu sârmă de cupru și cu un sistem rapid de prindere,
un clește tip gheară, dezvoltat în laboratoarele Caracal Electrics.
Pleșcoi Micro Conductors a dezvoltat un algortim ultraprecis de
poziționare GPS, combinat cu o cameră video poziționată în parbirz,
detectează când mașina rulează sub liniile de tramvai și extinde brațul
flexibil. După parcugerea a numai 10 km în modul F.U.R.T. bateria se
încarcă la un nivel de 80%. Bineînțeles că nu trebuie să subliniem că
soluția reduce semnificativ costurile de funcționare ale automobilelor
electrice, deja la un nivel deosebit de redus.
În total sunt prognozate investiții de 300 milioane Euro care vor
genera 66 locuri de muncă în cadrul fiecăriei fabrici, dar este de
așteptat să aducă un aport important în dezvoltarea economiei locale a
celor două localități.
De la carbon la tramvai, din Satele Unite la Caracal
Cu debutul pe piață anunțat pentru sfârșitul acestui an, BMW i3 este
primul automobil electric de serie produs de BMW care vine și cu o
premieră importantă în industrie: primul model de serie mare care
folosește o caroserie exclusiv din fibră de carbon (CFRP). În acest sens
BMW a făcut investiții importante într-un joint venture cu SGL Carbon –
au fost dezvoltate două fabrici noi, la Moses Lake (SUA) și Wackersdorf
(Germania).
Urmează acum un nou pas de investiții în două fabrici, de data aceata
din România, pentru a asigura tehnologia de conectare la liniile de
tramvai. În același timp cele doua companii lucrează și la un sistem de
conectare la rețeaua de troleibuze.
sursa: auto-blid.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu