miercuri, 15 mai 2013

Despre consumul de carburant, in viitor

Comisia de Mediu a Parlamentului European a dat undă verde unei propuneri legislative care cere producătorilor de autoturisme să scadă consumul de carburant cu o medie de 3,9 litri la suta de kilometri, începând din anul 2020. De asemenea, din 2025, constructorii de maşini ar trebui să producă modele care să consume cel mult 3 litri la suta de kilometri, conform organizaţiei de mediu Terra Mileniul III.

În prezent, autoturismele noi consumă în medie 5,5 litri de carburant la suta de kilometri,conform datelor oferite de producători. Cu toate acestea, consumul în trafic real este mai mare, de 6,6 litri la suta de kilometri, în medie.
„Acest vot contribuie la reducerea consumului de petrol, la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră şi la crearea unor noi locuri de muncă, cu înaltă calificare. Fixarea unei limite de emisii pentru autoturisme, pentru anul 2025, reprezintă un real progres însă, pentru a stimula tranziţia către fabricarea unor autoturisme cu zero emisii ar fi nevoie de o limită de consum de 2,5 l/100 km”, a declarat Greg Archer, manager de programe pentru autovehicule cu emisii scăzute de carbon, în cadrul organizaţiei Transport&Environment, citat de Terra Mileniul III.
Testele pentru consum de carburant ale producătorilor, înăsprite
Parlamentul european a votat, de asemenea, pentru schimbarea modului în care se realizează testele oficiale ale autoturismelor, cu scopul reducerii diferenţelor care există între cifrele de consum comunicate de producători şi cele obţinute de către proprietarii autoturismelor, în condiţii reale de trafic.
Suplimentar, membrii comisiei parlamentare au votat pentru reducerea flexibilităţilor la care pot apela constructorii de autoturisme, flexibilităţi care ar slăbi ţinta pentru anul 2020  şi ar încetini ritmul de reducere a consumului de carburant. Aceste flexibilităţi se referă la aşa-numitele „super-credite”, care acordă producătorilor auto care scot pe piaţă modele electrice cote de emisii de dioxid de carbon. Aceste cote pot fi transferate la producţia de autoturisme clasice, ceea ce permite emisii de dioxid de carbon mai mari la acestea.

Un raport al organizaţiei Transport&Environment arăta că producătorii de autoturisme folosesc tot felul de trucuri pentru a obţine un consum de carburant şi emisii de dioxid de carbon cât mai mici în testele de fabrică, pe care le pot apoi declara drept oficiale.
În condiţii reale de trafic, şoferii obişnuiţi obţin însă consumuri mult mai mari, în medie cu 25%.
„Toţi şoferii ştiu că de obicei este imposibil să atingi eficienţa de consum oficială a producătorilor, iar pentru unele modele de maşină emisiile reale sunt acum cu 50% mai mari decât rezultatele din teste. Diferenţa dintre testele oficiale şi performanţele din lumea reală creşte. În Germania, diferenţa a crescut de la o medie de 7% în 2001, la 23% în 2011, astfel că în consecinţă a fost atinsă doar jumătate din eficientizarea anticipată a consumului de carburant”, arată raportul.
Conform raportului, există aproximativ 20 de metode prin care constructorii de autoturisme re-interpretează în mod „creativ” procedurile de testare, exploatând „portiţele” şi flexibilităţile permise de actualele reglementări, cu scopul de a-şi supra-evalua performanţele de consum şi de emisii ale modelelor fabricate.
Articol preluat de pe : http://www.gandul.info/auto/cat-consuma-in-realitate-masina-ta-schimbare-radicala-una-dintre-marile-povesti-ale-producatorilor-va-deveni-legenda-exclusiv-10823639

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu