Vara şi-a intrat în drepturi mai repede anul acesta,
iar şoferii folosesc instalaţiile de climatizare la putere maximă, deşi
unii dintre aceştia nici nu au apucat să îşi schimbe anvelopele de
iarnă.
Maşinile sunt adevărate cuptoare vara, înainte ca şoferul să
pornească instalaţia de aer condiţionat. Majoritatea şoferilor, însă,
nu ştiu să o folosească corect şi astfel cresc considerabil consumul de
combustibil. O primă regulă ar fi să parchezi maşina la umbră, deoarece
dacă habitaclul nu este atât de fierbinte nici instalaţia de răcire nu
va trebui să lucreze din greu. Odată ce te-ai urcat în maşină primul
instinct este să apeşi pe butonul de AC şi să pui ventilatorul pe ultima
treaptă, însă este o greşeală deoarece o vei suprasolicita. Mai întâi
trebuie să deschizi geamurile, iar după ce ai parcurs câteva sute de
metri, poţi închide geamurile şi porni instalaţia de aer condiţionat. ______Instalaţiile de climatizare automate pornesc cu „putere maximă" până la atingerea temperaturii prestabilite, după care trec automat pe o treptă medie. La aceste maşini, temperatura optimă pentru perioada de după pornire este cu 10 grade Celsius mai mică decât temperatura exterioară. Dacă sistemul de climatizare este manual, trebuie să ai grijă să reglezi viteza ventilatorului astfel ca după un timp, debitul de aer rece să fie mai mic, evitând îmbolnăvirea. De asemenea, trebuie corelată viteza ventilatorului de aer cu temperatura realizată. Cu cât setezi pe viteza mai mare, cu atât mai puţin răcit va fi aerul introdus în habitaclu. Duzele trebuie să fie îndreptate în sus pentru ca la coborîre aerul rece să se amestece încet cu cel cald.
Componentele din interior pot fi protejate de şocurile termice dacă înainte cu 5-10 minute înainte de a ajunge la destinaţie se opreşte instalaţia de climatizare, astfel apa acumulată din condens pe vaporizatorul instalaţiei de climatizare se poate "usca" în curentul de aer al mersului.
Bun postul!
RăspundețiȘtergere