Conform noii formule de calcul, suma de plată
va scădea cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 şi cu 90% pentru
non-euro. Cuantumul taxei pentru maşinile non-euro, Euro 1 şi Euro 2, cu
tehnologii mai învechite, va fi totuşi mai mic decât cel actual,
mergându-se pe ideea că aceste maşini au o durată scurtă de funcţionare
şi, deci, vor polua pentru un interval mai mic.
Într-un document elaborat de Ministerul Mediului şi transmis presei
se arată că taxa va rămâne la aceleaşi cote pentru maşini Euro 5, în
timp ce pentru Euro 6, maşini hibride şi electrice, nu va fi plătit
nimic.
Taxa va fi însă calculată diferit pentru maşinile cu motoare
pe benzină şi pentru cele cu motoare diesel, conform ultimelor
declaraţii ale ministrului Mediului. Timbrul de mediu va fi calculat în
principal în funcţie de emisia de CO2, luat în calcul în întregime
pentru timbru faţă de 30% în legea în vigoare, înscrisa în cartea de
identitate a maşinii sau documentele de omologare.
Timbrul va fi plătit o singură dată, la prima înmatriculare pe
piaţa din România sau la prima transcriere, dar nu şi în cazul
tranzacţiilor civile (moştenire sau partaj).
Cei care au plătit actuala taxă de poluare nu vor mai plăti timbrul de mediu.
Modificările sunt argumentate de Guvern prin faptul că actuala
formulă avea valori disproporţionat de mari pentru anumite zone de
poluare, care nu ţineau cont de puterea de cumpărare a românilor,
conţinea în calculul său, în afară de emisia de CO2, şi capacitatea
cilindrică (deşi acest criteriu era deja taxat la impozitul pe maşină,
plătit la administraţia locală), era discriminatorie şi atragea
ameninţări cu infringementul din partea UE.
Prin aplicarea timbrului de mediu, Fondul de Mediu este
estimat să crească faţă de 2012 cu 100 de milioane de lei, dacă românii
vor cumpăra aceleaşi tipuri de maşini.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu