Proba practică pentru obţinerea permisului auto va putea fi susţinută din nou,
în caz de eşec, fără a mai repeta proba teoretică, însă cu condiţia
efectuării a şase ore de pregătire între două examene, potrivit unui
proiect pus în dezbatere publică, luni, de Ministerul Afacerilor Interne
(MAI).
COD RUTIER 2013. Proiectul Ordinului ministrului
afacerilor interne pentru modificarea şi completarea Ordinului
ministrului administraţiei şi internelor nr. 268/2010 privind procedura
de examinare pentru obţinerea permisului de conducere se află în
dezbatere publică timp de 10 zile.
Potrivit MAI, iniţiativa întregeşte procedura de examinare în vederea
obţinerii permisului de conducere cu reglementări vizând examinarea
candidaţilor la obţinerea permisului de conducere din categoria AM
(mopede), ca urmare a includerii acestora în categoria autovehiculelor,
respectiv procedura de examinare în traseu a conducătorilor de vehicule
din categoria A, A1, şi A2.
Astfel, promovarea probei teoretice (calificativul "admis") permite
susţinerea succesivă a probei practice pentru o perioadă de un an de la
data absolvirii cursurilor de pregătire teoretică şi practică, prevede
proiectul.
În cazul nepromovării probei practice (calificativul "respins"),
aceasta poate fi reluată, fără susţinerea probei teoretice, după cel
puţin 15 zile de la data obţinerii calificativului şi prezentarea
dovezii efectuării a şase ore de pregătire practică, conform aceluiaşi
proiect.
Susţinerea probei practice se realizează astfel: numai în poligon,
pentru autovehiculele din categoria AM; în poligon şi traseu, pentru
autovehiculele din categoriile A1, A2 şi A; numai în traseu, pentru
autovehiculele din categoriile B1, B, BE, C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D,
DE, Tr, Tb şi Tv.
Candidaţii la obţinerea unui permis de conducere din categoria AM
(mopede) care fac dovada absolvirii anterior datei de 19 ianuarie 2013 a
cursului de legislaţie rutieră specific conducerii mopedelor pe
drumurile publice în cadrul unei unităţi autorizate se pot prezenta la
examen fără să mai facă dovada absolvirii unei şcoli de şoferi, se mai
arată în proiect.
Totodată, la susţinerea probei practice în traseu pentru categoriile
A1, A2 şi A, candidatul va conduce însoţit, pe acelaşi vehicul, de un
instructor din cadrul unităţii autorizate. Examinatorul supraveghează
candidatul dintr-un autovehicul aparţinând unităţii autorizate şi condus
de un angajat din cadrul acesteia, iar comunicarea dintre examinator şi
candidat se realizează prin intermediul mijloacelor tehnice de
radiocomunicaţii.
Textul proiectului poate fi consultat pe pagina de internet a MAI (www.mai.gov.ro),
la secţiunea Transparenţă decizională, precum şi la Centrul de Relaţii
cu Publicul al ministerului, din Piaţa Revoluţiei nr. 1 A, sector 1,
Bucureşti. Propunerile, sugestiile şi opiniile persoanelor interesate cu
privire la acest proiect de act normativ sunt aşteptate pe adresa de
e-mail legislatie@mai.gov.ro, în termen de 10 de zile, precizează MAI.
Începând din 19 ianuarie, când a intrat în vigoare noul cod rutier,
pentru a conduce un moped pe drumurile publice, şoferii trebuie să aibă
vârsta de cel puţin 16 ani şi să deţină permis de conducere din
categoria AM.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu