După nenumărate ştiri despre „anunţurile meteorologilor” privind prognoza meteo în iarna
ce urmează, iată că primele semne ale anotimpului rece şi-au făcut deja
apariţia pe drumurile din România. Şi, la fel ca de fiecare dată, s-au
găsit şi câţiva şoferi care au plecat la drum nepregătiţi.
Ca să nu mai lungim mult vorba, un lucru e sigur: dacă vine iarna, înseamnă că o să ningă. E simplu. Şi, pentru că şofatul pe drumuri acoperite cu zăpadă nu e acelaşi lucru ca şofatul pe drumuri uscate, am pregătit un set de sfaturi care te pot ajuta atunci când te pregăteşti să pleci într-o călătorie pe şoselele albe ale ţării.
1. Obligatoriu anvelope de iarnă
Chiar dacă unor şoferi nu le convine, legea spune acum că este obligatorie folosirea anvelopelor de iarnă atunci când condiţiile meteorologice se înrăutăţesc. Mai exact, dacă ninge şi/sau drumurile sunt acoperite cu zăpadă, maşina pe care o conduci trebuie să fie dotată cu cauciucuri de iarnă pe toate roţile, nu doar pe roţile care asigură tracţiunea.
2. O verificare generală a maşinii nu strică niciodată
Înainte ca primii fulgi de nea să se aşeze pe drumurile din zona în care locuieşti, e recomandat să faci o verificare generală pentru maşina ta. Cei de la service (sau chiar tu, dacă te pricepi îndeajuns de bine) vor verifica starea în care se află sistemul de suspensie, sistemul de frânare, sistemul de răcire şi motorul, după care îţi vor da o listă cu problemele pe care maşina ta le are.
Pe timp de iarnă, e foarte important ca frânele să funcţioneze foarte bine, iar în sistemul de răcire să existe un lichid potrivit pentru temperaturi scăzute, care să nu îngheţe. Bineînţeles, şi celelalte probleme – care pot părea minore – ar trebuie remediate înainte să vină frigul.
Sigur, toate acestea costă, însă nimic nu valorează mai mult decât viaţa ta. Dacă maşina pe care o conduci are prea multe probleme, iar tu nu îţi permiţi să o repari, mai bine alegi mijloacele de transport în comun. E mai sigur pentru toată lumea aşa.
3. Verifică presiunea în roţi
E foarte important ca anvelopele să fie umflate la presiunea corectă, indiferent de anotimp – astfel se reduce riscul de pierdere a aderenţei, iar consumul de carburant rămâne la cote normale. Poţi să faci această verificare la orice vulcanizare.
4. Nu uita de racletă, lopată, nisip, mănuşi şi lanţuri
Pe timpul iernii, e foarte bine să ai în portbagaj un set de mănuşi călduroase, o lanternă, o lopată de mici dimensiuni, un săculeţ cu nisip şi un set de lanţuri, pe lângă nelipsita racletă. Oricât de pregătit ai fi, nu ştii niciodată când poţi rămâne blocat pe drum din cauza unui viscol puternic.
De asemenea, dacă obişnuieşti să pleci la drum fără să ai plinul de carburant făcut, ar fi bine să ţii în portbagaj o canistră mică plină cu combustibil. Dacă rămâi blocat, trebuie să ai benzină sau motorină în rezervor ca să poţi avea parte de căldură de la motor.
5. Nu pleca la drum fără să îţi cureţi maşina de zăpadă
De câte ori nu ai văzut maşini care circulă iarna cu geamurile acoperite cu zăpadă fiindcă şoferul nu a avut timp sau chef să cureţe complet maşina? De prea multe ori, cu siguranţă.
6. Redu viteza
Atunci când drumurile sunt acoperite cu zăpadă, trebuie neapărat să rulezi mai încet decât dacă ai conduce pe un drum uscat de vară. Oricât de bune ar fi anvelopele de iarnă pe care le ai şi oricât de sofisticate ar fi sistemele electronice de asistenţă, e clar că la o viteză mai mică e mai uşor de redresat maşina dacă pierzi controlul volanului.
7. Păstrează distanţa
Încearcă să păstrezi o distanţă mai mare decât de obicei între maşina ta şi maşina din faţa ta. Deoarece frânarea se face mai greu pe drumuri acoperite cu zăpadă, e bine să ai o zonă-tampon mai mare decât atunci când conduci pe drumuri uscate.
8. Uşor cu acceleraţia şi frâna
În condiţii de aderenţă scăzută (zăpadă sau gheaţă), trebuie să ai mai multă grijă cu pedalele de acceleraţie şi frână. Dacă accelerezi brusc pe zăpadă, roţile motrice vor pierde aderenţa, iar tu s-ar putea să pierzi controlul. La fel şi cu frânarea – dacă apeşi brusc pedala de frână, roţile se pot bloca, iar asta înseamnă că te transformi într-o sanie pe roţi.
Fireşte, cele spuse mai sus se aplică în special maşinilor care nu sunt dotate cu ABS şi sisteme electronice de control al tracţiunii. În cazul automobilelor dotate cu astfel de sisteme, riscurile scad, dar şi modul de condus trebuie modificat puţin.
Mai exact, în cazul maşinilor cu ABS, pedala de frână trebuie călcată cu putere, iar şoferul nu trebuie să ridice piciorul atunci când pedala începe să vibreze.
De asemenea, dacă ai rămas blocat în nămeţi, iar sistemele de control al tracţiunii nu te ajută nicicum, poţi să le dezactivezi pentru a putea avea parte de întreaga putere a maşinii. După ce reuşeşti să ieşi din încurcătură, nu uita să reactivezi ce ai dezactivat. Dacă nu ştii cum se reactivează, cel mai simplă soluţie este să opreşti şi să reporneşti motorul – astfel, maşina pleacă la drum cu toate sistemele activate.
9. Foloseşte frâna de motor
Pentru a ajuta maşina să încetinească, trebuie să foloseşti frâna de motor. Adică retrogradezi dintr-o treaptă de viteză superioară într-o treaptă inferioară. Poţi să faci asta cu toate maşinile dotate cu cutie de viteze manuală, dar şi cu majoritatea maşinilor cu cutii automate, în modul manual.
10. Atenţie la curbe
În cazul maşinilor cu tracţiune pe punte faţă, de obicei există ceea ce se numeşte caracter subvirator. Altfel spus, dacă intri cu viteză prea mare într-o curbă, maşina va merge tot înainte, deşi tu ai virat. Ei bine, în timpul iernii, acest caracter subvirator se accentuează din cauza aderenţei mai scăzute.
Soluţia la această problemă este să încetineşti uşor înainte de intrarea într-o curbă şi să nu accelerezi brusc în timpul virajului. Dacă observi că maşina o ia tot înainte, în loc să meargă după direcţia roţilor, încearcă să micşorezi unghiul volanului – astfel, roţile din faţă vor prinde aderenţă, iar maşina va reveni pe trasa ideală.
Şi la maşinile cu tracţiune pe faţă poate să „fugă” spatele într-o curbă, mai ales atunci când rulezi la vale şi frânezi. Regula de bază, în acest caz, este să virezi întotdeauna în direcţia derapajului – dacă spatele o ia spre stânga, virezi spre stânga.
Din nou, multe dintre sistemele electronice de siguranţă te vor ajuta în aceste situaţii delicate, însă cea mai bună abordare este cea precaută.
Ca să nu mai lungim mult vorba, un lucru e sigur: dacă vine iarna, înseamnă că o să ningă. E simplu. Şi, pentru că şofatul pe drumuri acoperite cu zăpadă nu e acelaşi lucru ca şofatul pe drumuri uscate, am pregătit un set de sfaturi care te pot ajuta atunci când te pregăteşti să pleci într-o călătorie pe şoselele albe ale ţării.
1. Obligatoriu anvelope de iarnă
Chiar dacă unor şoferi nu le convine, legea spune acum că este obligatorie folosirea anvelopelor de iarnă atunci când condiţiile meteorologice se înrăutăţesc. Mai exact, dacă ninge şi/sau drumurile sunt acoperite cu zăpadă, maşina pe care o conduci trebuie să fie dotată cu cauciucuri de iarnă pe toate roţile, nu doar pe roţile care asigură tracţiunea.
Nu-ţi fura singur căciula. Fără anvelope de iarnă, maşina ta va deveni sanie
Dacă nu faci asta, rişti să fii amendat de Poliţie. Dar riscul de a
primi o amendă nu se compară cu riscul de a face un accident. Anvelopele
de iarnă sunt construite dintr-un cauciuc mai moale decât anvelopele de
vară şi oferă o aderenţă mai bună atunci când termometrul scade sub
şapte grade Celsius, iar drumurile sunt acoperite cu gheaţă sau zăpadă. 2. O verificare generală a maşinii nu strică niciodată
Înainte ca primii fulgi de nea să se aşeze pe drumurile din zona în care locuieşti, e recomandat să faci o verificare generală pentru maşina ta. Cei de la service (sau chiar tu, dacă te pricepi îndeajuns de bine) vor verifica starea în care se află sistemul de suspensie, sistemul de frânare, sistemul de răcire şi motorul, după care îţi vor da o listă cu problemele pe care maşina ta le are.
Pe timp de iarnă, e foarte important ca frânele să funcţioneze foarte bine, iar în sistemul de răcire să existe un lichid potrivit pentru temperaturi scăzute, care să nu îngheţe. Bineînţeles, şi celelalte probleme – care pot părea minore – ar trebuie remediate înainte să vină frigul.
Sigur, toate acestea costă, însă nimic nu valorează mai mult decât viaţa ta. Dacă maşina pe care o conduci are prea multe probleme, iar tu nu îţi permiţi să o repari, mai bine alegi mijloacele de transport în comun. E mai sigur pentru toată lumea aşa.
3. Verifică presiunea în roţi
E foarte important ca anvelopele să fie umflate la presiunea corectă, indiferent de anotimp – astfel se reduce riscul de pierdere a aderenţei, iar consumul de carburant rămâne la cote normale. Poţi să faci această verificare la orice vulcanizare.
4. Nu uita de racletă, lopată, nisip, mănuşi şi lanţuri
Pe timpul iernii, e foarte bine să ai în portbagaj un set de mănuşi călduroase, o lanternă, o lopată de mici dimensiuni, un săculeţ cu nisip şi un set de lanţuri, pe lângă nelipsita racletă. Oricât de pregătit ai fi, nu ştii niciodată când poţi rămâne blocat pe drum din cauza unui viscol puternic.
De asemenea, dacă obişnuieşti să pleci la drum fără să ai plinul de carburant făcut, ar fi bine să ţii în portbagaj o canistră mică plină cu combustibil. Dacă rămâi blocat, trebuie să ai benzină sau motorină în rezervor ca să poţi avea parte de căldură de la motor.
5. Nu pleca la drum fără să îţi cureţi maşina de zăpadă
De câte ori nu ai văzut maşini care circulă iarna cu geamurile acoperite cu zăpadă fiindcă şoferul nu a avut timp sau chef să cureţe complet maşina? De prea multe ori, cu siguranţă.
Nu fi leneş! Dă zăpada jos de pe toată maşina. Altfel eşti nesimţit. Punct.
Recomandarea noastră: nu fi unul dintre acei şoferi. Pleacă mai devreme
cu zece minute şi curăţă complet maşina de zăpadă, fără să blochezi
celelalte maşini parcate. Astfel, ai parte de vizibilitatea cea mai
bună, iar ceilalţi şoferi de pe drum nu trebuie să stea cu frica în sân
că în orice moment o bucată de zăpadă de pe maşina ta ar putea să ajungă
pe parbrizul lor.6. Redu viteza
Atunci când drumurile sunt acoperite cu zăpadă, trebuie neapărat să rulezi mai încet decât dacă ai conduce pe un drum uscat de vară. Oricât de bune ar fi anvelopele de iarnă pe care le ai şi oricât de sofisticate ar fi sistemele electronice de asistenţă, e clar că la o viteză mai mică e mai uşor de redresat maşina dacă pierzi controlul volanului.
7. Păstrează distanţa
Încearcă să păstrezi o distanţă mai mare decât de obicei între maşina ta şi maşina din faţa ta. Deoarece frânarea se face mai greu pe drumuri acoperite cu zăpadă, e bine să ai o zonă-tampon mai mare decât atunci când conduci pe drumuri uscate.
8. Uşor cu acceleraţia şi frâna
În condiţii de aderenţă scăzută (zăpadă sau gheaţă), trebuie să ai mai multă grijă cu pedalele de acceleraţie şi frână. Dacă accelerezi brusc pe zăpadă, roţile motrice vor pierde aderenţa, iar tu s-ar putea să pierzi controlul. La fel şi cu frânarea – dacă apeşi brusc pedala de frână, roţile se pot bloca, iar asta înseamnă că te transformi într-o sanie pe roţi.
Fireşte, cele spuse mai sus se aplică în special maşinilor care nu sunt dotate cu ABS şi sisteme electronice de control al tracţiunii. În cazul automobilelor dotate cu astfel de sisteme, riscurile scad, dar şi modul de condus trebuie modificat puţin.
Mai exact, în cazul maşinilor cu ABS, pedala de frână trebuie călcată cu putere, iar şoferul nu trebuie să ridice piciorul atunci când pedala începe să vibreze.
De asemenea, dacă ai rămas blocat în nămeţi, iar sistemele de control al tracţiunii nu te ajută nicicum, poţi să le dezactivezi pentru a putea avea parte de întreaga putere a maşinii. După ce reuşeşti să ieşi din încurcătură, nu uita să reactivezi ce ai dezactivat. Dacă nu ştii cum se reactivează, cel mai simplă soluţie este să opreşti şi să reporneşti motorul – astfel, maşina pleacă la drum cu toate sistemele activate.
9. Foloseşte frâna de motor
Pentru a ajuta maşina să încetinească, trebuie să foloseşti frâna de motor. Adică retrogradezi dintr-o treaptă de viteză superioară într-o treaptă inferioară. Poţi să faci asta cu toate maşinile dotate cu cutie de viteze manuală, dar şi cu majoritatea maşinilor cu cutii automate, în modul manual.
10. Atenţie la curbe
În cazul maşinilor cu tracţiune pe punte faţă, de obicei există ceea ce se numeşte caracter subvirator. Altfel spus, dacă intri cu viteză prea mare într-o curbă, maşina va merge tot înainte, deşi tu ai virat. Ei bine, în timpul iernii, acest caracter subvirator se accentuează din cauza aderenţei mai scăzute.
Soluţia la această problemă este să încetineşti uşor înainte de intrarea într-o curbă şi să nu accelerezi brusc în timpul virajului. Dacă observi că maşina o ia tot înainte, în loc să meargă după direcţia roţilor, încearcă să micşorezi unghiul volanului – astfel, roţile din faţă vor prinde aderenţă, iar maşina va reveni pe trasa ideală.
Nu încerca asta pe şosea. Faci buba. Pe un lac îngheţat, dacă te ţine...
În cazul maşinilor cu tracţiune pe spate apare caracterul supravirator.
Mai exact, dacă accelerezi brusc atunci când roţile din faţă sunt
virate, spatele maşinii va pierde tracţiunea şi se va îndrepta către
stânga sau dreapta.Şi la maşinile cu tracţiune pe faţă poate să „fugă” spatele într-o curbă, mai ales atunci când rulezi la vale şi frânezi. Regula de bază, în acest caz, este să virezi întotdeauna în direcţia derapajului – dacă spatele o ia spre stânga, virezi spre stânga.
Din nou, multe dintre sistemele electronice de siguranţă te vor ajuta în aceste situaţii delicate, însă cea mai bună abordare este cea precaută.
Voi ce sfaturi aveţi pentru şofatul pe zăpadă?
sursa: http://www.promotor.ro/masini-noi/news/cum-sa-conduci-pe-zapada-zece-sfaturi-utile-11721827
Rutieră vor fi prezenţi
la datorie în aceste zile şi reomandă tuturor conducătorilor autor care
sunt nevoiţi să se folosească de maşini să îşi plănuiască aceste
deplasări din timp. Iată cele mai importante şi mai utile 8 sfaturi care
vă poat salva viaţa:
1. Asiguraţi-vă că aveţi suficient combustibil în rezervor, pentru ca în
cazul unor blocaje să nu suferiţi din cauza frigului şi, totodată, să
puteţi continua drumul după deblocare.
2. Utilizarea anvelopelor de iarnă este obligatorie atunci când se
circulă pe drumuri acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei. De asemenea,
autovehiculele cu greutatea de peste 3,5 tone trebuie echipate cu
dispozitive antiderapante.
3. Întrucât vântul puternic afectează întotdeauna buna desfăşurare a
circulaţiei rutiere, vă recomandăm să sporiţi atenţia pe toată durata
deplasării, dar mai ales la ieşirile din tronsoanele împădurite şi sate,
la intrările şi ieşirile de pe poduri sau la încrucişările cu
autovehiculele cu gabarit mare. Rafalele de vânt laterale modifică
ţinuta de drum a maşinilor, cu atât mai mult cu cât viteza cu care se
circulă este mai mare.
4. Adaptaţi permanent viteza de rulare la condiţiile de drum şi trafic.
Astfel, chiar dacă vă aflaţi în localităţi sau în afara lor, iar partea
carosabilă este umedă ori acoperită de polei, gheaţă, zăpadă bătătorită
sau mâzgă, trebuie să circulaţi cu o viteză care să permită oprirea în
siguranţă, având în vedere distanţa de frânare în astfel de condiţii
este mult mai mare.
5. Evitaţi acţionarea bruscă a sistemului de frânare şi a mecanismului
de direcţie, deoarece autovehiculul pe care îl conduceţi poate derapa.
Folosiţi cu precădere frâna de motor atunci când rulaţi pe un carosabil
alunecos. Nu efectuaţi depăşiri riscante!
6. Pentru a preîntâmpina producerea unor evenimente rutiere nedorite,
Poliţia Română recomandă de asemenea conducătorilor de autovehicule să
păstreze în mers o distanţă suficient de mare faţă de vehiculul din
faţă, pentru a putea opri în condiţii de siguranţă!
7. Folosiţi luminile de întâlnire permanent pe timpul zilei, mai ales în
condiţii de vreme nefavorabilă. Curăţaţi în permanenţă farurile,
blocurile de semnalizare, parbrizul, luneta şi geamurile laterale ale
autovehiculului, asiguraţi buna funcţionare a ştergătoarelor de parbriz
şi folosiţi corespunzător instalaţia de ventilaţie - climatizare!
8. Respectaţi indicaţiile agenţilor de circulaţie şi a lucrătorilor de
la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, în cazul
interzicerii temporare a circulaţiei pe unele sectoare de drum, pentru
facilitarea intervenţiei echipajelor de deszăpezire şi a autosalvărilor.
Citeste mai mult: adev.ro/mzy4ga
Citeste mai mult: adev.ro/mzy4ga
Rutieră vor fi prezenţi
la datorie în aceste zile şi reomandă tuturor conducătorilor autor care
sunt nevoiţi să se folosească de maşini să îşi plănuiască aceste
deplasări din timp. Iată cele mai importante şi mai utile 8 sfaturi care
vă poat salva viaţa:
1. Asiguraţi-vă că aveţi suficient combustibil în rezervor, pentru ca în
cazul unor blocaje să nu suferiţi din cauza frigului şi, totodată, să
puteţi continua drumul după deblocare.
2. Utilizarea anvelopelor de iarnă este obligatorie atunci când se
circulă pe drumuri acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei. De asemenea,
autovehiculele cu greutatea de peste 3,5 tone trebuie echipate cu
dispozitive antiderapante.
3. Întrucât vântul puternic afectează întotdeauna buna desfăşurare a
circulaţiei rutiere, vă recomandăm să sporiţi atenţia pe toată durata
deplasării, dar mai ales la ieşirile din tronsoanele împădurite şi sate,
la intrările şi ieşirile de pe poduri sau la încrucişările cu
autovehiculele cu gabarit mare. Rafalele de vânt laterale modifică
ţinuta de drum a maşinilor, cu atât mai mult cu cât viteza cu care se
circulă este mai mare.
4. Adaptaţi permanent viteza de rulare la condiţiile de drum şi trafic.
Astfel, chiar dacă vă aflaţi în localităţi sau în afara lor, iar partea
carosabilă este umedă ori acoperită de polei, gheaţă, zăpadă bătătorită
sau mâzgă, trebuie să circulaţi cu o viteză care să permită oprirea în
siguranţă, având în vedere distanţa de frânare în astfel de condiţii
este mult mai mare.
5. Evitaţi acţionarea bruscă a sistemului de frânare şi a mecanismului
de direcţie, deoarece autovehiculul pe care îl conduceţi poate derapa.
Folosiţi cu precădere frâna de motor atunci când rulaţi pe un carosabil
alunecos. Nu efectuaţi depăşiri riscante!
6. Pentru a preîntâmpina producerea unor evenimente rutiere nedorite,
Poliţia Română recomandă de asemenea conducătorilor de autovehicule să
păstreze în mers o distanţă suficient de mare faţă de vehiculul din
faţă, pentru a putea opri în condiţii de siguranţă!
7. Folosiţi luminile de întâlnire permanent pe timpul zilei, mai ales în
condiţii de vreme nefavorabilă. Curăţaţi în permanenţă farurile,
blocurile de semnalizare, parbrizul, luneta şi geamurile laterale ale
autovehiculului, asiguraţi buna funcţionare a ştergătoarelor de parbriz
şi folosiţi corespunzător instalaţia de ventilaţie - climatizare!
8. Respectaţi indicaţiile agenţilor de circulaţie şi a lucrătorilor de
la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, în cazul
interzicerii temporare a circulaţiei pe unele sectoare de drum, pentru
facilitarea intervenţiei echipajelor de deszăpezire şi a autosalvărilor.
Citeste mai mult: adev.ro/mzy4ga
Citeste mai mult: adev.ro/mzy4ga
Rutieră vor fi prezenţi
la datorie în aceste zile şi reomandă tuturor conducătorilor autor care
sunt nevoiţi să se folosească de maşini să îşi plănuiască aceste
deplasări din timp. Iată cele mai importante şi mai utile 8 sfaturi care
vă poat salva viaţa:
1. Asiguraţi-vă că aveţi suficient combustibil în rezervor, pentru ca în
cazul unor blocaje să nu suferiţi din cauza frigului şi, totodată, să
puteţi continua drumul după deblocare.
2. Utilizarea anvelopelor de iarnă este obligatorie atunci când se
circulă pe drumuri acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei. De asemenea,
autovehiculele cu greutatea de peste 3,5 tone trebuie echipate cu
dispozitive antiderapante.
3. Întrucât vântul puternic afectează întotdeauna buna desfăşurare a
circulaţiei rutiere, vă recomandăm să sporiţi atenţia pe toată durata
deplasării, dar mai ales la ieşirile din tronsoanele împădurite şi sate,
la intrările şi ieşirile de pe poduri sau la încrucişările cu
autovehiculele cu gabarit mare. Rafalele de vânt laterale modifică
ţinuta de drum a maşinilor, cu atât mai mult cu cât viteza cu care se
circulă este mai mare.
4. Adaptaţi permanent viteza de rulare la condiţiile de drum şi trafic.
Astfel, chiar dacă vă aflaţi în localităţi sau în afara lor, iar partea
carosabilă este umedă ori acoperită de polei, gheaţă, zăpadă bătătorită
sau mâzgă, trebuie să circulaţi cu o viteză care să permită oprirea în
siguranţă, având în vedere distanţa de frânare în astfel de condiţii
este mult mai mare.
5. Evitaţi acţionarea bruscă a sistemului de frânare şi a mecanismului
de direcţie, deoarece autovehiculul pe care îl conduceţi poate derapa.
Folosiţi cu precădere frâna de motor atunci când rulaţi pe un carosabil
alunecos. Nu efectuaţi depăşiri riscante!
6. Pentru a preîntâmpina producerea unor evenimente rutiere nedorite,
Poliţia Română recomandă de asemenea conducătorilor de autovehicule să
păstreze în mers o distanţă suficient de mare faţă de vehiculul din
faţă, pentru a putea opri în condiţii de siguranţă!
7. Folosiţi luminile de întâlnire permanent pe timpul zilei, mai ales în
condiţii de vreme nefavorabilă. Curăţaţi în permanenţă farurile,
blocurile de semnalizare, parbrizul, luneta şi geamurile laterale ale
autovehiculului, asiguraţi buna funcţionare a ştergătoarelor de parbriz
şi folosiţi corespunzător instalaţia de ventilaţie - climatizare!
8. Respectaţi indicaţiile agenţilor de circulaţie şi a lucrătorilor de
la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, în cazul
interzicerii temporare a circulaţiei pe unele sectoare de drum, pentru
facilitarea intervenţiei echipajelor de deszăpezire şi a autosalvărilor.
Citeste mai mult: adev.ro/mzy4ga
Citeste mai mult: adev.ro/mzy4ga
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu