Cati dintre voi stiu la ce anume sa se astepte atunci cand sunt
opriti de politie pentru depasirea vitezei? Va prezentam sapte reguli,
primite pe adresa redactiei, la care trebuie sa fiti atenti atunci cand
sunteti opriti din acest motiv, precum si doua atasamente continand
informatii despre aparat si un exemplar al cererii de contestatie.
Cunoscand instructiunile si drepturile voastre, aveti toate sansele sa
vi se anuleze procesul verbal.
1.In momentul in care politistul va opreste pentru depasirea
vitezei, la cererea dvs., el TREBUIE sa aiba asupra lui si sa va
prezinte: certificatul de omologare a aparatului radar de catre Biroul
Roman de Metrologie Legala, buletinul de verificare metrologica in
termen de valabilitate respectiv 12 luni de la data efectuarii
verificarii si autorizatia de operator radar pentru cel care va incheie
procesul-verbal. Lipsa oricaruia din aceste documente trebuie
prevazuta de dvs. la rubrica „alte mentiuni” si este caz de nulitate
absoluta a procesului-verbal.
2.Politistii nu au voie sa mearga cu radarul mobil oprit si sa-l porneasca atunci cand dvs. sunteti foarte aproape de el. Aparatul
radar, conform normelor metrologice, are o functie de autotestare care
se face automat la fiecare pornire a aparatului. Cat timp in partea
stanga jos a fotografiei apare litera „T” aparatul radar nu si-a
terminat autotestarea si conform normelor masuratorile nu pot reprezenta
probe pentru aplicarea legislatiei rutiere (mai apare si o dunga alba
care este exact peste ultima cifra din viteza prevazuta pe mijlocul
fotografiei). De asemenea, tot conform normelor metrologice, politistii
nu au voie sa foloseasca aparatul radar scos de pe suport deoarece nu se
respecta unghiul de incidenta si nici nu au voie sa foloseasca un
paravan pe care sa-l ridice la apropierea autovehiculului.
3.Aparatul radar de tip stationar nu poate fi amplasat in
apropierea unei surse puternice de radiatii electromagnetice, adica un
stalp de radio, televiziune, telefonie mobila sau, cel mai des, o
instalatie electrica de inalta tensiune. Normele pentru
proiectarea si amplasarea unei locuinte prevad pentru evitarea poluarii
electromagnetice amplasarea locuintei la cel putin 200m de o retea
electrica de inalta tensiune. Deci, aparatul radar trebuie sa fie cel
putin la 200m de instalatia electrica de inalta tensiune, in afara
campului electromagnetic. Aparatul radar stationar are lungimea
fasciculului de 400-500m. Daca acest fascicul este indreptat spre
instalatia electrica de inalta tensiune in timpul masurarii ceea ce se
poate determina foarte usor din fotografie, atunci distanta la care
trebuie sa fie amplasat aparatul radar stationar creste pana la 400-500m
functie de unghi.
4.Daca in fotografiile depuse in instanta drept probe de
catre Politie apar mai multe autovehicule simultan, verificati in toate
fotografiile distanta dintre dvs. si celelalte autovehicule. Daca
aceasta scade de la prima fotografie la a doua, atunci nu dvs. aveati
viteza cea mare din toate si este clar ca se incalca normele metrologice
care prevad ca masuratorile nu pot constitui probe daca circula
simultan mai multe autovehicule si nu se poate determina CLAR
autovehiculul vizat.
5.Ordonanta 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor
prevede ca agentul care constata contraventia se numeste agent
constatator. Agentul constatator este si cel care aplica
sanctiunea, altfel procesul-verbal este lovit de nulitate absoluta.
Deci, daca un agent constata contraventia, dar procesu-verbal este
intocmit de un alt agent (situatia in care se transmite viteza prin
statie), procesul-verbal este nul, nu are nici o valoare si in urma
contestatiei dvs. instanta il va anula, va anula si amenda si punctele.
6.Ordonanta 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor
prevede ca agentul constatator are obligatia sa aduca la cunostinta
contravenientului ca are dreptul de a avea sau nu obiectiuni pe care sa
le inscrie la rubrica „alte mentiuni” sub sanctiunea nulitatii
procesului-verbal. Deci, daca la rubrica „alte mentiuni” nu
este completat nimic, atunci procesul-verbal este nul de drept si
instanta il va anula si va anula si amenda si punctele.
7.Camerele digitale amplasate pe drumuri nu sunt omologate de
Biroul Roman de Metrologie Legala (BRML) si nu pot fi folosite pentru
determinarea vitezei legale, ci doar pentru probarea unei depasiri
neregulamentare, trecerea pe rosu la semafor si altele de acest gen. Sistemul
omologat de BRML este principiul buclei inductive: in asfalt sunt
amplasati doi senzori electromagnetici la o distanta de 5 metri unul de
celalalt. La trecerea prin dreptul primului senzor acesta imprima
autovehiculului o amprenta magnetica unica. La trecerea prin dreptul
celui de-al doilea senzor acesta calculeaza viteza si daca este mai mare
decat cea legala, trimite comanda catre camera digitala care face
fotografia din spate. Camerele care sunt prevazute cu bucla inductiva
sunt doar 6 din cele 49 amplasate pana in prezent si ele se afla pe DN1
la: Balotesti, Ciolpani, Puchenii Mari, Barcanesti, Comarnic, Sinaia.
Camerele digitale din orase niciuna nu are bucla inductiva. Se observa
foarte usor care camere au si bucle inductive prin faptul ca, pe fiecare
sens, in dreptul camerelor respective lipite de asfalt, in exteriorul
asfaltului, sunt doua portiuni de beton de circa 30cm/15cm, la circa 5m
una de cealalta, in care sunt incastrati senzorii.
sursa: http://inbotosani.ro/ce-trebuie-sa-stii-despre-aparatele-radar-cele-7-instructiuni-de-combatere-a-acestora/
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu