Cauzele pentru care un incalzitor webasto nu porneste ...
Mai intai trebuie verificat daca ajunge curentul la incalzitor. Are o
mufa cu doi pini deasupra si aici trebuie sa fie permanent 12v. Daca nu
avem curent trebuie cautata siguranta , si eventual inlocuita daca e arsa. Dupa aceea sunt unele
modele de BMW care au un switch (buton), vara/iarna, iar acest buton
bineanteles ca va trebui sa fie pe pozitia iarna (daca este pe pozitia
vara nu va permite pornirea, fiind o masura de protectie pentru a nu
porni in restul anului). De asemenea daca la pompa dosing (este o
pompita care il alimenteaza cu combustibil din rezervor, si care se afla
in apropierea incalzitorului- se poate depista urmarind o a trei-a
conducta ce pleaca de la rezervor, si are diametrul mai mic fata de tur
si retur), nu este conectata o alta mufa cu doi pini, sau unul din
aceste fire este intrerupt, poate fi o alta cauza pentru care
incalzitorul nu porneste, de asemenea daca bujia incandescenta din
interiorul incalzitorului nu functioneaza si nu initiaza arderea poate
fi si aceasta o cauza. Si mai pot fi si alte cauze, dar cea mai
importanta este prima. Daca webasto este alimentat cu, curent, celelalte
cauze sunt usor de depistat, dupa simtomele pe care le manifesta, pentru
ca la pornire el isi face un ciclu: porneste ventilatorul ce ii asigura
aerul necesar arderii, porneste pompa de recirculare a antigelului,
porneste pompa dosing ce il alimenteaza cu combustibil, alimenteaza cu
curent bujia incandescsnta, iar cand arderea a fost initiata, se va auzi
pe tobita de esapament a incalzitorului un sunet specific. Daca una din
aceste etape nu poate fi indeplinita atunci incalzitorul trece in stand
by. Toate cele bune, si nu merge-ti la service decat daca ati mai fost
si ati plecat multumiti, sau daca cunoaste-ti oameni de treaba acolo.
Prefera sa va schimbe un ansamblu cu totul decat sa il repare, pentru a
avea un beneficiu substantial. Cunosc cazuri cand oameni cu masini
deosebite gen BMW X5, au tot fost plimbati pe drumuri pe la service-uri,
pe diferite motive ba ca nu au piesa respectiva, ba ca nu stiu de unde
provine un zgomot sau o defectiune, sau si mai grav omul primeste si
achita factura pentru ca a fost inlocuita piesa, si cand pleaca cu
masina constata ca nu au disparut simtomele, ci dinpotriva au mai aparut
si altele. Sa aveti bafta si sa nu fiti nevoiti sa apelati la
service-uri.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu