Motoarele diesel folosesc injectia directa--motorina este injectata direct in camera de combustie.
Injectorul unui motor diesel este una din cele mai complexe piese al motorului si a fost subiectul multor experimente.
Injectorul
trebuie sa reziste temperaturii si presiunii inalte din cilindru,dar in
acelasi timp sa furnizeze combustibilul intr-o cantitate si atomizare
potrivita.
Distribuirea uniforma a combustibilului in camera de
combustie poate fi de asemenea o problema,asa ca unele motoare folosesc
valve speciale de inductie,camere de pre-combustie,sau alte dispozitive
pentru a distribui aerul in cilindru.
Motoarele diesel contin de obiciei bujii incandescente.Cand motorul
este rece,procesul de compresie s-ar putea sa nu poata ridica
temperatura aerului indeajuns pentru a aprinde motorina.Aceasta bujie
este de fapt un fir electric care se incalzeste cand trece curent prin
el,care incalzeste camera de combustie cand motorul este rece,pentru a
putea avea loc combustia.
Insa in motorul modern totul este
controlat de calculator,care colaboreaza cu o multime de senzori,care
masoara tot,de la turatia motorului,temperatura motorului,temperatura
uleiului,si chiar pozitia pistoanelor.
Bujiile sunt mai rar folosite in motorul modern,mai ales in cele mari.
Calculatorul
sesizeaza temperatura ambienta,si intarzie injectia de motorina cu
fractiuni de secunda in cazul in care este mai frig afara.Astfel aerul
din cilindru este comprimat mai mult,rezultand o temperatura mai mare in
cilindru.
Motoarele mai mici care nu au asemenea controale avansate
de computer mai folosesc bujia incandescenta pentru a rezolva problema
pornirii "la rece".
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu