marți, 4 septembrie 2012

Cum depistez problema la motorul diesel ?

Motorul auto, este ca si motorul unui om...
Sa va expllic... Daca pe om il doare in gat ia un paracetamol, o aspirina (de preferat cea a saracului) sau merge la doctor daca vede ca nu mai are incotro, doctorul da un diagnostic si apoi in faza finala mergem la farmacie pentru a cumpara medicamentele necesare insanatosirii.
Dar cand merge la doctor ii spune..."am venit pentru ca ma doare in gat". Asa este si cu motorul auto, cand dam de o problema... de exemplu la bmw e46 320d, cea mai intalnita problema este "nu mai trage"... si in momentul acesta incepe nebunia...
PRIMA FAZA... VERIFICAREA:
Se verifica: Turbina, Geometria variabila, Debimetrul de aer, EGR, Furtunele etc.
A DOUA FAZA...REPARAREA PROPRIU-ZISA...
Daca este turbina... se verifica daca intercoolerul e curat, daca furtunele sunt sparte si daca vreunul este spart se schimba, se verifica pierderile de ulei etc.
La EGR se obtureaza si se observa daca masina trage mai bine
La Debimetrul de aer se scoate mufa si daca isi revine se schimba debimetrul...
A TREIA FAZA... DIAGNOZA AUTO...
Inainte de a te duce la service este foarte recomandat sa faci o diagnoza computerizata sau un test auto :


- scanare (in vederea identificarii codurilor de defect), 
- adaptare / reglare / setare a unor componente si sisteme, resetare a martorilor de avarie si a intervalelor de service, 
-  remediere (in urma constatarii facute la diagnoza auto).
Recomand ca acest test sa fie facut in centru autorizat chiar daca platim mai mult. De ce ???
Am fost in Bucuresti la 2 "PROFESIONISTI" in diagnoza auto pentru a vedea de ce trage greu masina (bmw e46 320d). Primul mi-a luat 50 de lei si s-a chinuit vreo 2 ore... Ca are erori multe ca bla bla bla, pana la urma a trebuit sa imi schimbe softul ca nush cum mama masii a stricat pe acolo ceva... (Profesionistul in diagnoza auto care mi-a stricat softul este pe langa piata alba iulia bucuresti).
NU A AVUT NICI UN REZULTAT MUNCA LUI.
Ma duc la al doilea profesionist, asta a luat 100 lei pe test ca sa imi spuna ca nu e buna turbina, ca nu e buna geometria variabila, ca am eroare la o portiera (asta imi spusese si celalalt). Pe langa asta am intrebat daca am softul original la calculator fiinca mi-l schimbase celalalt destept.
A afirmat ca 100% da ca toate sunt bune dar ca turbosuflanta e defecta si ca bla bla bla. (Acest profesionist il gasiti in MILITARI bucuresti si il cheama cristi).
M-am enervat foarte tare pentru ca un bun prieten Lewa se pricepe foarte bine la masini si mi-a zis ca turbo umfla furtunele de zici ca se sparg deci merge, geometria variabila a fost verificata de el deci era buna, am mai facut test... pierderi de ulei anormale nu aveam....si ce am facut ? 
AM FACUT PROGRAMARE LA BAVARIA OTOPENI SI AM MERS ACOLO.
Dupa o zi in care am asteptat cu sufletul la gura, si am platit 300 lei pentru diagnoza am aflat ca:
- Aveam un furtunas la vaccum pus invers,
- Softul nu era original,
- Aveam 11000 de km da-ti inapoi,
CONCLUZIA A FOST CA DEFECTIUNEA ESTE PRODUSA DE ECU (CALCULATORUL MASINII)...
ULTIMA FAZA - MERSUL LA FARMACIE
Am plecat a doua zi la ROSCATU (pe care il recomand, dezmembreaza doar bmw diesel, il gasiti pe 4tunning), ;la bragadiru, langa bucuresti si am cumparat ECU.....
Concluzia a fost ca masina din acel moment merge impecabil.

Un comentariu: