vineri, 6 noiembrie 2015

Raspuns la intampinare - Amenda Rovinieta la autoturism vandut


Dupa cum ziceam in articolul de mai jos - "Am vandut masina si am primit amenda de rovinieta", revin cu informatii.
Am depus la Judecatoia Cluj Napoca raspunsul la intampinare care suna cam asa:

RĂSPUNS LA ÎNTÂMPINARE

Cuprinzând următoarele precizări:

  • În principal, atragem respectuos atenția onoratei instanțe că imaginea prezentată în probațiune de către numita CNADNR S.A. este complet ilizibilă, neputându-se distinge de fapt o imagine în dreptunghiul negru prezentat de aceasta drept „probă”. În aceste condiții, deoarece este imposibil de dovedit că imaginea corespunde realității, vă rugăm să faceți aplicarea art. 254 al. 2 din Codul de procedură civilă, (coroborat cu art. 205 al. 2 lit. d), să respingeți această probă și, în consecință, să admiteți acțiunea noastră așa cum a fost formulată – deoarece proba pe care se baza procesul verbal este desființată, procesul verbal fiind neprobat (nul). Orice transcriere sau modificare a respectivei imagini o considerăm făcută de angajați ai persoanei juridice de drept privat CNADNR SA – și astfel nu poate fi luată în considerare, fiind vădit părtinitoare. Prin urmare, vă rugăm să pronunțați nulitatea procesului verbal seria R15 nr. 6854862 din 27.07.2015 în integralitatea sa, inclusiv în ceea ce privește amenda contravențională aplicată.
  • În subsidiar, învederăm onoratei instanțe următoarele fapte de netegăduit: automobilul pentru care a fost aplicată amenda contravențională din motiv de lipsă rovinietă nu mai este proprietatea subsemnatului. Această afirmație este ușor de dovedit prin prezentarea documentelor necesare, după cum urmează:
a) Contract de vânzare-cumpărare pentru un vehicul folosit, încheiat în data de 11.05.2013 (act sub semnătură privată; conform legii, acest contract este unul consensual); acest contract cuprinde toate datele de identificare ale cumpărătorului precum și semnătura acestuia.
b) Fișa de înmatriculare auto care cuprinde (asemeni contractului de vânzare-cumpărare de mai sus, toate datele cumpărătorului, inclusiv semnătura sa).
c) Adeverință nr. 3/27.05.2015 de la autoritățile locale financiare din care rezultă că începând cu anul 2013 subsemnatul nu mai deține nici un fel de autoturism în proprietate personală; vă rugăm să observați că atât autoritățile locale cât și CNADNR îndeplinesc servicii publice în favoarea statului român – ori această persoană juridică, statul român, nu poate susține într-un caz că eu dețin un autoturism, iar în alt caz că nu dețin același autoturism, referindu-ne la aceeași perioadă de timp. S-ar încălca astfel cele mai elementare principii ale logicii formale. Această adeverință se completează cu Certificatul de atestare fiscală nr. 9876/11.05.2013 care atesta realitatea inițială – la data respectivă eram proprietar, dar ulterior am înstrăinat cu titlu valabil automobilul în cauză.
  • Atragem cu respect atenția onoratei instanțe asupra unui aspect pe care numita CNADNR S.A. îl trece foarte ușor cu vederea: art. 1 lit. b din OG 15/2002 prevede condiții cumulative, după cum urmează:

b) utilizatori - persoanele fizice sau juridice înscrise în certificatul de înmatriculare, care au în proprietate sau care, după caz, pot folosi în baza unui drept legal vehicule înmatriculate în România, denumite în continuare utilizatori români, respectiv persoanele fizice ori juridice înscrise în certificatul de înmatriculare, care au în proprietate sau care, după caz, pot folosi în baza unui drept legal vehicule înmatriculate în alte state, denumite în continuare utilizatori străini”;

astfel, condițiile explicitate sunt 1: persoanele în cauză să fie înscrise în certificatul de înmatriculare, și 2. persoanele în cauză să aibă în proprietate sau, după caz, să folosească în baza unui drept legal vehicule înmatriculate în România; ori subsemnatul îndeplinea o singură condiție: cea referitoare la înscrierea numelui în certificatul de înmatriculare. Cea de a doua condiție nu este îndeplinită, eu nefiind nici proprietarul mașinii (după cum am arătat mai sus) și neavând nici vreun drept legal de utilizare a respectivului vehicul. Astfel este evident că numita CNADNR S.A. nu a procedat corect redactând procesul verbal pe numele subsemnatului, FĂRĂ A SE INTERESA DE PERSOANA CARE ESTE PROPRIETAR SAU CARE FOLOSEȘTE ÎN BAZA UNUI DREPT LEGAL VEHICULUL. În acest sens, pot prezenta spre probațiune onoratei instanțe – dacă se consideră necesar – sute de solicitări ale autorităților publice locale către societăți și persoane fizice din România, cerând precizarea clară a conducătorului auto identificat cu nume, CNP, serie buletin, domiciliu și categorie permis auto – exact în scopul întocmirii procesului verbal de constatare a contravenției! La o minimă analiză a acestui aspect se observă că societatea comercială CNADNR S.A. a urmărit doar să aplice o amendă – speculăm că în scopul rotunjirii propriilor venituri.

  • Rugăm onorata instanță să țină cont și de faptul că sunt o persoană de bună credință, cu toate taxele plătite la zi și cu o bună reputație, iar în cazul în care considerați că totuși sunt vinovat de săvârșirea acestei contravenții, să modificați sancțiunea de amendă contravențională în cea de avertisment scris. În acest sens, învederez onoratei instanțe și că la data înstrăinării automobilului în cauză aveam rovinieta plătită la zi pe un an (din care mai rămăseseră aproimativ 5 luni), si de asemenea, am acceptat procesul verbal chiar daca nu mai am domiciliul la adresa de inmatriculare a autoturismului – tocmai în scopul clarificării cu bună credință a situației create. Totodată, spre a-mi dovedi buna credință, vă înștiințez că am demarat procedura de radiere a autovehiculului în cauză, urmând ca la proxima deplasare în județul Argeș să depun toate actele în vederea radierii.
ETC .....................(aici completati alte "chestii")

Având în vedere toate cele de mai sus, vă solicităm respectuos admiterea acțiunii așa cum a fost formulată și precizată și, în principal, constatarea nulității procesului verbal de contravenție ca neprobat și anularea amenzii aplicate, iar în subsidiar, după caz, anularea procesului verbal de contravenție și a amenzii aplicate pentru neîndeplinirea condițiilor prevăzute de art. 1 lit. B din OG 15/2002 republicată – sau modificarea sancțiunii contravenționale în avertisment scris.

Anexez în probațiune:
  1. Adeverință (am scos o adeverinta de la administratia fiscala in care dovedesc ca am radiat masina de la ei)
  2. Rovinietă pe un an achiziționată în 2012
  3. Copie: Certificat de atestare fiscală pentru persoane fizice nr.xxxx

    Sper sa va fie de folos.
    O sa va spun si pronuntarea verdictului in momentul cand aflu!
    Have a nice day!

28 de comentarii:

  1. Pai, avand in vedere ce caz solid ai, verdictul cu siguranta iti va fi favorabil. Nu vad cum ar putea altfel, chiar daca in Romania suntem obisnuiti cu surprizele.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc pentru incurajare insa in ziua procesului ma duc acolo si incerc sa il induplec....

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna ziua. Cum s-a solutionat procesul? In aceeasi situatie se afla si tatal meu, care a vandut autoturismul in 2014 si ieri a primit o amenda. Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna ! In 22.12.2015 au admis cererea "Anuleaza procesul-verbal de constatare a contraventiei.... si exonereaza petentul de plata amenzii DAR : CU DREPT DE APEL IN TERMEN DE 30 DE ZIL;E DE LA COMUNICARE.".... CNADNR-UL a facut cerere de apel dar la mine nu au ajuns actele sa pot face intampinarea.
    Intre timp am inscris masina in baza de date a politiei ca si instrainata (La prefectura de unde apartineti exista o cerere tip "Cerere cu mentiune de instrainare a unui autovehicul instrainat" care se completeaza si se depune alaturi de copie carte de masina, copie talon de inmatriculare si contractul de vanzare cumparare)si odata mentionata in baza de date, amenzile nu vor mai venii la noi. Dar ce facem in cazul in care calca un pieton si fuge de la locul accidentului ???....

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce ati mai facut? Eu sunt intr-o situaţie identica. Acum depun intampinarea la intampinare. Hartii peste hartii.... Incredibil...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Servus! Scuze ca raspund asa tarziu, insa nu am avut timp deloc.
      Am castigat Procesul pentru Rovinieta (citeste mai jos) si imediat am dat in judecata cumparatorul, am cerut daune morale, am cerut plata la cheltuieli de judecata si am catigat si procesul cu el, fiind obligat ca in termen de 30 de zile sa radieze autoturismul.
      Prin întâmpinare, intimatul a solicitat respingerea apelului şi menţinerea sentinţei atacate, arătând că susţinerile apelantei nu au relevanţă în cauză, deoarece aceste motive au fost deja examinate de prima instanţa iar apelanta nu a combătut motivarea judecătoriei.
      Intimatul a mai arătat că a efectuat demersuri pentru obligarea cumpărătorului autovehiculului să procedeze la înmatricularea acestuia pe numele său şi că procesul verbal de contravenţie este lovit de nulitate, având în vedere că nu poartă semnătura olografă a agentului constatator.
      Analizând apelul prin prisma motivelor invocate, a lucrărilor dosarului,
      tribunalul il va respinge ca nefondat pentru următoarele considerente:
      Astfel cum rezultă din materialul probator administrat in cauză intimatul-
      petent se prevalează de existenţa, anterior dresării procesului-verbal de contravenţie, a unui act juridic de instrăinare a autovehiculului identificat in trafic fără să fi fost achitată rovinieta.
      Proba actului juridic de vanzare-cumpărare se face cu copia
      contractului de vanzare-cumpărare sub semnătură privată incheiat la data de 19.08.2013(fila 4 dosar fond).
      Fiind un inscris sub semnătură privată contractul depus in probaţiune poate fi opus terţilor( sub aspectul datei incheierii tranzacţiei) numai in măsura in care a dobândit dată certă intr-una dintre modalităţile enumerate limitativ de art.1182 Cod civil( forma in vigoare la data
      emiterii inscrisului):
      -din ziua in care inscrisul a fost prezentat la o instituţie publică;
      -din ziua trecerii inscrisului intr
      -un registru anume destinat;
      -din ziua morţii părţii care a semnat inscrisul sau a uneia dintre părţile care au semnat;
      -prin trecerea actului, chiar şi in prescurtare, in acte intocmite de funcţionari de stat.
      Tribunalul constată că in cauză s-a făcut dovada că inscrisul produs ca probă in faţa instanţeide fond a dobândit dată certă, prin prezentarea acestuia la Biroul de impozite şi taxe locale.
      Este real că fapta a fost constatată in mod cert sub aspectul săvârşirii elementului contravenţional in plan obiectiv ( vehicul circulând fără rovinietă ) fără insă a fi indicat si subiectul activ al contravenţiei, intimatul
      -petent fiind sancţionat in calitatea sa de proprietar al autovehiculului in discuţie. O astfel de calitate a permis a se prezuma că fapta a fost săvârşită de intimatul-petent, prezumţie care a fost insă răsturnată prin probatoriul administrat in cauză.
      Având în vedere considerentele mai sus expuse se va reţine că sentinţa primei instanţe este legală şi temeinică ,în consecinţă în temeiul art.479-
      480 Cod procedură civilă tribunalul va respinge ca neîntemeiat apelul declarat în cauză si va mentine in tot sentinţa civilă nr.111111/
      PENTRU ACESTE MOTIVE,ÎN NUMELE LEGII DECIDE
      Respinge apelul declarat de apelanta
      COMPANIA NATIONALA DE AUTOSTRAZI
      SI DRUMURI NATIONALE DIN ROMANIA S.A

      Definitivă.

      Ștergere
    2. Tip solutie: Admite cererea
      Solutia pe scurt: Admite ac?iunea. Obligă pârâtul să se prezinte la autorită?ile competente în vederea efectuării formalită?ilor de radiere a autoturismului BMW 320 D nr. identificare xxxx 8679 serie motor 0000, nr.de înmatriculare Axxxx , capacitate cilindrică 1951 cmc, iar în caz d refuz, prezenta hotărâre ţine loc pentru efectuarea formalită?ilor de radiere. Obligă pârâtul la plata către reclamant a cheltuielilor de judecată si a daunelor morale. Fara drept de apel de la comunicare.

      Ștergere
  6. Salutare!
    In aceeasi situatie sunt si eu cu o masina vanduta acum 6 ani. Am facut plangere impotriva procesului verbal. Am primit intampinare si trebuie sa formulez un raspuns.
    Initial am explicat cine e actualul proprietar doar cu un act de radiere de la directia de impozite si cu o asigurare de-a actualului proprietar.
    Am primit intampinare insa intre timp am facut rost de inca doua acte. Un act semnat de primar care specifica ca masina e vanduta la momentul actual lui X-lescu si un act de la politie in care se specifica ca s-au facut inregistrarile in baza de date pe numele noului proprietar.
    Imi poti trimite si mie pe e-mail raspunsul pe care l-ai formulat la intampinare in fond si intampinarea care ai facut-o in apel? M-ar ajuta destul de mult. De asemenea niste pasi pt a da in judecata actualul proprietar in vederea radierii autovehiculului + cheltuieli de judecata si daune morale.
    switch_sc@yahoo.com este mail-ul meu.
    De asemenea imi poti scrie si aici!
    Multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In cel mai scurt timp o sa trimit raspunsul la intampinare !

      Ștergere
    2. Acceasi probleme le-am avut cu rovinieta pentru masina vanduta acum 8 ani . Va rog frumos puteti sa imi trimiteti si mie modelul pentru a face plangere la judecatorie !

      Ștergere
  7. salut...in aceeasi situatie sunt si eu...am castigat contestarea amenzii de rovinieta ptr un auto vandut...dar au facut recurs cei de la cnadnr,,,acum nu stiu cum trb sa formulez si ce sa mai scriu ptr a ma apara...daca ma poti ajuta iulian cu un sfatsau un model de a raspunde la comunicare
    daca e nevoioe si ma poti ajuta o sa iti dau adresa de maill sau imi poti lasa aici..vad ca mai sunt in aceeasi situatie ca mine..
    cu stima::::

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In cel mai scurt timp o sa trimit raspunsul la intampinare !

      Ștergere
    2. da-mi un mail pe adresa yo7hin@yahoo.com

      Ștergere
  8. Buna, in aceeasi situatie sunt si eu, am castigat contestarea amenzii de rovinieta pt un auto pe care l-am vandut, insa cei de la CNADNR au facut recurs iar acum trebuie sa depun o intampinare.
    Va rog daca má puteti ajuta cu un model pe adresa de mail dragusin_lidia@yahoo.com
    Pt cei care ati depus intampinare ati castigat sau acest proces dureaza mult si bine?

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna,sunt in aceasi situatie,am vandut masina in 2013 si am primit amenda in 2016 noiembrie.Problema mea e ca masinuta a schimbat proprietarii,nici macar unul nu a facut actele,iar ultimul e in Germania si nu mai stie cui a dat-o.In concluzie ,ce optiuni am ? o declar furata,tinand cont ca sunt singurul proprietar pe carte,talon sau o radiez definitiv (nici macar nu stiu daca se poate)?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut! Dai in judecata CNADNR-UL ... atasezi actul de vanzare cumpare, si ce acte mai ai tu... iei o adeverinta de la primarie sau copie dupa certificatul fiscal si le anexezi si intre timp cu aceleasi acte dai in judecata persoana care a cumparat masina de la tine. (el trebuia sa inmatriculeze in termen de 30 de zile masina....anexezi copie dupa procesul verbal de rovinieta, copie talon etc...)... un al treilea pas ar fi faptul ca trebuie sa faci "cerere de instrainare a unui autovehicul instrainat"*(asta se face la prefectura judetului de care apartii)... ps: nu uita sa ceri si cheltuieli de judecata!

      Ștergere
  10. salut ma ajuta cuneva am vândut mașină în ianuarie 2016 cu tot am înstrăinat pe talon urmând în 30 de zile sa facă actele am scos-o de la fisc. în mai 2016 a venit o rovinieta .ce este de făcut multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut! Dai in judecata CNADNR-UL ... atasezi actul de vanzare cumpare, si ce acte mai ai tu... iei o adeverinta de la primarie sau copie dupa certificatul fiscal si le anexezi si intre timp cu aceleasi acte dai in judecata persoana care a cumparat masina de la tine. (el trebuia sa inmatriculeze in termen de 30 de zile masina....anexezi copie dupa procesul verbal de rovinieta, copie talon etc...)... un al treilea pas ar fi faptul ca trebuie sa faci "cerere de instrainare a unui autovehicul instrainat"*(asta se face la prefectura judetului de care apartii)... ps: nu uita sa ceri si cheltuieli de judecata!

      Ștergere
  11. Mie mi s-a intamplat sa imi vina amenda pentru lipsa rovinietei exact in ziua in care am vandut-o...Pe 18.10.2016 am vandut masina..am radiat-o ulterior de la primarie...2 luni mai tarziu am primit amenda de la CNADNR: l-a prins pe noul proprietar fara rovienta exact in seara zile in care i-am vandut-o. Credeti ca as avea vreun castig de cauza?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In aceeasi situatie sunt si eu ...am vandut masina pe 01.02.2016 si in seara respectiva noul proprietar a fost prins fara rovinieta...amenda mi-a venit dupa 5 luni.Am atacat in instanta amenda pe motiv ca nu au verificat baza de date corect. In ziua in care am vandut masina in talon am complectat rubrica " Instrainat catre ", am scos-o si de la taxe si impozite + am depus actele pt. a se face mentiuni in baza de date cum ca nu mai sunt propritarul masini.Pentru a se face acele mentiuni trebuie sa mergi la ANAF si platesti o taxa de 5 lei (nu stiu acum daca nu s-a scos aceasta taxa),si specifici ca este pentru mentiuni in baza de date, dupa care trebuie facuta o cere de mana in care sa soliciti sa se faca mentiuninile in baza de date cum ca nu mai deti autoturismul ( aceasta cerere o faci la Inmatriculari Auto )+ copie contract vanzare- cumparare + de la taxe si impozite adeverinta cum ca nu mai figureaza autoturismul pe tine la impozit. Cu toate aceste acte ( in copie ), le depui la biroul de Inmatriculari Auto, vei primi prin posta o adeverinta in 30 de zile ( posibil mai repede ) in care se specifica ca s-au facut mentiunile in baza de date. Dupa 3 luni de umblat pe la judecatorie am reusit sa termin doar jumatate de proces, primind verdic favorabil mai ales ca in acea zi cazul a fost solutionat de un judecator venit de la Inalta Curte de Casatie si Justitie.CNADNR-ul a facut apel la decizie iar acuma trebui sa fac intampinare la apelul facut ...v-a mai dura inca 3 luni presupun si intr-un final se v-a termina.
      Intre timp am deschis proces pentru radierea masini catre persoana la care am vandut-o...si in cazul acesta astept mai ales ca sentinta a fost definitiva si obliga proprietarul sa inmatriculeze masina pe numele sau ... in cazul in care nu o face in termen de 30 zile, sentinta ramane definitiva iar ce trebuie facut ...dupa 30 de zile de la primirea decizie acasa, vei merge din nou la Judecatorie unde trebuie sa-ti puna stampila cum ca decizia este definitiva si irevocabila. Dupa ce se v-a pune stampila, trebuie mers la un birou de acte auto la care trebuie facut actele pt. radierea autoturismului iar intr-un final se vor depune decizia de la Judecatorie + Act radiere in copie la biroul pt. Inmatriculari si Radieri auto si numai atunci poti sa spui ca masina este scoasa de pe tine si nu vei mai primi alte amenzi de rovinieta sau doamne fereste alte amenzi (accidente, participare la furturi etc. )

      Ștergere
  12. Bună!Am vândut mașină în februarie 2015 și am primit procesul verbal în septembrie 2016.Am depus toate actele ,în copie,ce le am de la mașină inclusiv actul de vânzare -cumpărare la tribunal.În decembrie a venit o întâmpinare de la CNADNR care zice ca eu sunt vinovata. Nu știu ce sa fac mai departe.Ajutati-ma va rog !Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
  13. salut ai un model pt a a da in judecata cumparatorul ca nu a inmatriculat masina?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut... este publicat in articolul de mai sus. Copy-Paste...

      Ștergere
    2. Buna Iulian,am aceeasi problema,in recurs se folosesc de OMAI-1501-2006 art.24.2 lit.d din care ar reiesi obligativitatea radierii din circulatie de catre vanzator.Spune-mi te rog daca pot combate asta cu aceleasi argumente,respectiv contractul de vanzare cumparare si faptul ca atunci cand am aflat am instiintat politia serviciul inmatriculari.Multumesc

      Ștergere
  14. Da... poti combate fara problema. Ia articolul de mai sus, modifica-l si depune intampinarea...

    RăspundețiȘtergere
  15. Buna, sunt un fost proprietar, masina vanduta si surprinsa in trafic fara rovinieta dupa mai bine de 2 ani de zile. Depusa contestatia la amenda, castigata prin hotarare judecatoreasca....Uitandu-ma pe internet, vad ca CNADNR ataca aceasta hotarare cu apel, eu inca nu am primit nimic....Am o intrebare si o rugaminte: la apel se mai admite judecarea cauzei in lipsa,( vad ca este vorba de tribunal, la prima instanta s-a judecat la judecatorie)? Si rugamintea ar fi urmatoarea, daca are cineva un model de intampinare la apel, il rog sa-mi trimita si mie la siscoadrian@gmail.com. Numai de bine.

    RăspundețiȘtergere
  16. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere