Diferentialul are mai multe roluri : transmite puterea la roti,
defineste demultiplicarea finala a transmisiei si, cel mai important,
permite rotirea rotilor axei pe care este montat cu viteze diferite.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjgz9Mde7BEYSZaYG2cz3UgeuSGizU7M4tHuLYG_OG-VB_W8MEbjEfzTW3xQygn30Pz47Wgsf3pSV4nvqOoYFn94wsSjVO9CLPNj5PvRnBOZiEmNXma0IFZLzapuP4BjRgXiZi9oA1QKGc/s200/diferential+bmw+e46+320d.jpg)
Acest lucru se intampla mai ales la parcurgerea virajelor, cand
rotile interioara si exterioara parcurg distante diferite deci se rotesc
cu viteze diferite, insa si in cazul in care exista o diferenta de
aderenta intre rotile stanga si dreapta ale axei in chestiune, moment in
care roata aflata pe o suprafata cu aderenta scazuta se invarte mai
repede decat cea aflata pe o suprafata cu aderenta mai buna.
In anumite cazuri extreme, roata aflata pe suprafata putin aderenta
poate sa preia intreaga putere a motorului rotindu-se singura, iar
automobilul nu avanseaza.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu