De ce iarna pornirea motorului diesel este mai dificila?
De ce iarna pornirea motorului diesel este
mai dificila?
Aceste motoare realizeaza aprinderea prin injectarea unei
cantitati de motorina in masa de aer comprimata la presiuni inalte, deci
fierbinte. Daca aceste motoare prezinta uzuri avansate, pornirea motorului se
transforma intr-un calvar.
La pornirea motorului, indiferent de tipul acestuia, un element cheie este
acumulatorul. Daca acesta dadea semne de oboseala din timpul toamnei, iarna nu
va asteptati sa-si revina :). De aceea, fiti sigur acesta este bine intretinut.
Cum se face intretinerea acumulatorului?
Pastrati
suprafata bateriei curata. Pudra (sulfati, sulfiti) care se formeaza in jurul
bornelor se poate indeparta usor cu o solutie de apa cu praf de copt. Un bun
obicei este acela de a acoperi bornele cu un strat subtire de vaselina.
Asigurati-va ca bornele sunt curate si stranse suficient.
In cazul in care nu folositi bateria pentru mai mult de 30 de zile, un sfat bun
este acela de a deconecta borna negativa (-) a bateriei, pentru a impiedica
descarcarea.
In mod normal bateriile moderne nu necesita adaugarea de apa distilata. Totusi
in anumite conditii de exploatare (temperaturi ridicate pe timpul verii, etc.)
este nevoie sa mai adaugati apa DISTILATA.
Asigurati-va ca nivelul acesteia este intre limitele "MIN" si
"MAX" desenate pe suprafata laterala a bateriei. Strangeti inapoi
capacelele de verificare.
Inainte de a considera schimbarea bateriei, verificati daca aceasta are
densitatea de lichid corespunzatoare. Pentru aceasta, vizitati un service.
Pornirea la motorul Diesel
» La motorul Diesel, pornirea se face pe timp de iarna
actionand o perioada mai indelungata electromotorul. Dupa pornire nu recomandam
accelerarea acestui tip de motor decat daca este absolut necesar pentru
mentinerea unei turatii de relanti.
» Ce combustibil folosesc?
La benzina nu prea exista restrictii, fara apa sa fie! Este
recomandat totusi sa folositi un aditiv anti-inghet turnat in rezervor.
La motorina insa lucrurile sunt un pic mai diferite: astfel este recomandata
motorina de iarna. Aceasta are o mai buna filtrare la rece,dozarea impiedica
sedimentarea parafinei (particulele de parafina formate din cauza
temperaturilor scazute raman in stare de suspensie. Unul dintre cei mai
importanti factori ai pornirii usoare pe timp de iarna este filtrul de motorina.
in vederea asigurarii circulatiei constante si unifome a carburantului conteaza
mult daca filtrul este nou sau in stare buna. Ideala este utilizarea filtrului
care se poate incalzi, precum si a filtrului care separa apa.
sursa: Internetul si cunostintele proprii
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu