sâmbătă, 3 iunie 2017

Un drum din Cluj, cel mai aglomerat din România: a avut un vârf de trafic de 74.258 de vehicule pe zi

Primarul municipiului Cluj-Napoca le-a transmis joi parlamentarilor care reprezintă Clujul o scrisoare deschisă prin care le cere sprijinul în realizarea mai multor proiecte pentru municipiul Cluj-Napoca. Printre acestea se numără şi două proiecte majore pentru oraș: centura metropolitană Gilău – Apahida şi Spitalul Regional de Urgenţă.
Centura metropolitană a municipiului figurează în Master Planul General de Transport al României sub denumirea de Drumul Trans-Regio Gilău – Apahida (TR Feleac, indicativ ET35, cod proiect RTR098 RTR099). Valoarea lui estimată este de 126,3 milioane de euro. Perioada de implementare a acestui proiect este 2017 – 2020. Vă transmitem atașat un extras din Anexa la Masterplanul General de Transport al României, unde este prevăzută centura metropolitană a Clujului și care cuprinde mai multe detalii despre acest proiect. Este important ca în acest an să înceapă și să se finalizeze studiile de fezabilitate pentru centura metropolitană”, a scris Emil Boc în scrisoarea sa către parlamentarii clujeni.
Acest studiu a scos în evidență problemele deosebite pe care zona metropolitană Cluj-Napoca le are privind traficul rutier de tranzit, precum și accesul la rețeaua națională de transport rutier pentru traficul originând în sau având destinația în zona metropolitană Cluj-Napoca”
Emil Boc a precizat că un studiu realizat de Universitatea Tehnică arată că tronsinul DN1 Florești- Cluj-Napoca este mai circulat ca și cea mai aglomerată intrare din Bucureși, cea dinspre Otopeni. Recordul pe aest drum este de 74.258 de vehicule într-o singură zi.
In zona metropolitană Cluj-Napoca a fost demonstrat în mod clar în etapa de colectare de date pentru Planul de Mobilitate Urbană Durabilă: tronsonul DN 1 la vest de Cluj-Napoca (intrarea dinspre Oradea) este mai aglomerat (MZA pentru zilele lucrătoare = 58.660) decât cea mai aglomerată arteră de intrare din București, DN 1 dinspre Otopeni, la ultimul recensământ național de circulație al CNADNR (MZA_2010 = 54.135).
Conform măsurătorilor efectuate de către Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, în data de 13 noiembrie 2015, s-a înregistrat un vârf de 74.258 de vehicule pe acest tronson, valoare cu mult superioară oricărei valori înregistrate anterior pe tronsoanele de drumuri naționale și autostrăzi din România.
...cloncluzia.... 


Dezvoltarea urbanistica haotică, păstorită de autoritățile din Cluj Napoca si Floresti, are rezultatele scontate.
Primarul Emil Boc a solicitat public celor 14 parlamentari clujeni sprijin în promovarea obiectivelor Clujului la Bucureşti. Unul dintre acestea este realizarea unei centuri metropolitane care să decongestioneze intrarea dinspre Oradea în municipiu, care a înregistrat un vârf de 74.258 de vehicule pe zi, valoare cu mult superioară oricărei valori înregistrate anterior pe tronsoanele de drumuri naţionale şi autostrăzi din România.

Citeste mai mult: adev.ro/okg45w
Comoditatea, lipsa resursei financiare şi necunoştinţa de cauză fac ca mulţi şoferi să nu treacă pe la un service auto sau vulcanizare odată cu schimbarea sezonului, care aduce cu sine şi schimbarea cauciucurilor. Dacă există o lege care reglementează tipul de cauciuc folosit pe maşină iarna, pentru perioada verii nu există obligaţia purtării unui pneu de vară, aşa că multe lume îşi cumpără un singur set de cauciucuri, de iarnă, şi le foloseşte şi peste vară. Acest lucru este total greşit şi reprezintă un pericol, afirmă specialiştii. Caracteristicile cauciucurilor de iarnă şi de vară sunt diferite, de la structura cauciucului din componenţă până la modul său de comportare în contact cu asfaltul. „Am văzut prin oraş multe maşini cu anvelope de iarnă. Anvelopele de iarnă sunt construite şi concepute în aşa fel încât ele să reziste la temperaturi foarte scăzute şi în condiţii de iarnă. Acestea îşi pierd din calităţi la o temperatură de peste 7 grade Celsius. Vara temperatura asfaltului poate trece liniştit de 50 de grade Celsius. În concluzie, anvelopele de iarnă îşi pierd majoritatea calităţilor în timpul verii. O anvelopă de iarnă utilizată vara nu mai are randament în timp de iarna, sezonul următor. Este aproape la fel ca şi cum am umbla vara încăltaţi în bocanci. Nu uitaţi, anvelopele sunt singurul contact al maşinii cu solul, asta dacă folosiţi anvelopele corespunzătoare”, afirmă Marius Ionuţ, reprezentantul unei firme de profil. Conform acestuia, cauciucurile de iarnă lăsate pe maşină şi vara sunt cauzele celor mai multe explozii de cauciuc de pe autostrăzi, pentru că ele se supraîncălzesc rapid. Mai mult, cauciucurile de iarnă pe un asfalt cald lungesc distanţa de frânare, ceea ce reprezintă un pericol în plus pentru siguranţa rutieră. Din această cauză specialiştii recomandă deţinătorilor de autoturisme să le „încalţe” în fiecare sezon cu cauciucuri specifice, eliminând astfel riscul unor explozii sau accidente produse de din cauza distanţei de frânare prea lungi. Unele persoane din acest domeniu au făcut presiuni în urmă cu câţiva ani, pentru completarea legii cu obligativitatea dotării maşinilor cauciucuri de vară în perioada caldă, la fel cum este şi în alte state, dar acest lucru nu s-a întâmplat, lăsând acest lucru la nivelul conştiinţei fiecărui deţinător de autoturism.

Citeste mai mult: adev.ro/oqyago
Cauciucurile de iarnă lăsate vara pe maşină sunt cauza principală a exploziilor care au loc pe autostrăzi, unul dintre factorii principali care cauzează accidente rutiere.

Citeste mai mult: adev.ro/oqyago
Cauciucurile de iarnă lăsate vara pe maşină sunt cauza principală a exploziilor care au loc pe autostrăzi, unul dintre factorii principali care cauzează accidente rutiere.

Citeste mai mult: adev.ro/oqyago
Cauciucurile de iarnă lăsate vara pe maşină sunt cauza principală a exploziilor care au loc pe autostrăzi, unul dintre factorii principali care cauzează accidente rutiere.

Citeste mai mult: adev.ro/oqyago
Cauciucurile de iarnă lăsate vara pe maşină sunt cauza principală a exploziilor care au loc pe autostrăzi, unul dintre factorii principali care cauzează accidente rutiere.

Citeste mai mult: adev.ro/oqyago

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu