Vara şi-a intrat în drepturi mai repede anul acesta,
iar şoferii folosesc instalaţiile de climatizare la putere maximă, deşi
unii dintre aceştia nici nu au apucat să îşi schimbe anvelopele de
iarnă.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhIulI-X4LA6Hbr0FYbSUqotpgudjXfWVkO0M1Iy0xQ0OfrxsSbeSl9NFNyDqQmjqY-sVO1R8yE7bzBuy5AmW_zUjHWsf4P7ZfpiBwWKXw8C3wrtcqbXiyhxUY6wZwHKd85Q8_uTrvJZKQ/s1600/aer+conditionat+auto+bmw+320d,+bmw+320d+e46+ac.jpeg)
______Instalaţiile de climatizare automate pornesc cu „putere maximă" până la atingerea temperaturii prestabilite, după care trec automat pe o treptă medie. La aceste maşini, temperatura optimă pentru perioada de după pornire este cu 10 grade Celsius mai mică decât temperatura exterioară. Dacă sistemul de climatizare este manual, trebuie să ai grijă să reglezi viteza ventilatorului astfel ca după un timp, debitul de aer rece să fie mai mic, evitând îmbolnăvirea. De asemenea, trebuie corelată viteza ventilatorului de aer cu temperatura realizată. Cu cât setezi pe viteza mai mare, cu atât mai puţin răcit va fi aerul introdus în habitaclu. Duzele trebuie să fie îndreptate în sus pentru ca la coborîre aerul rece să se amestece încet cu cel cald.
Componentele din interior pot fi protejate de şocurile termice dacă înainte cu 5-10 minute înainte de a ajunge la destinaţie se opreşte instalaţia de climatizare, astfel apa acumulată din condens pe vaporizatorul instalaţiei de climatizare se poate "usca" în curentul de aer al mersului.
Bun postul!
RăspundețiȘtergere